Gå til innhold

Kaffeside til kritikk


Anbefalte innlegg

I forbindelse med utarbeidelsen av en grafisk profil til Aroma Kaffehus, skal nå nettsiden til førstegangsvurdering. I den anledning er dere velkomne til å si deres mening, og all respons tas imot med takk.

 

Fyr løs.

 

Klikk

 

PS. Firmanavnet er fiktivt, og skal brukes til et porteføljeeksempel i en kommende ungdomsbedrift.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det så veldig rent, pent og ikke minst harmonisk ut!

 

Noen synspunkter fra min side:

- Litt mye luft på venstre, kontra høyre side?

- Kanskje la bønnene i headeren gå litt lengre over på logoen sin side? Mulig også flytte tekst osv. etter, som "svar" på forrige punkt?

 

Likte den veldig godt jeg. Har ikke så mye å si egentlig :-)

Ser frem til en html versjon though.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg mener at man bør unngå bruk av £ og $, det får meg til å tro at pengene vil flakse avgårde om jeg vil kjøpe produktet. Begge tegn brukes ofte i aviser og magasiner for å fremstille noe som dyrt; Sist jeg så det var i forbindelse med et avisoppslag om John Fredriksens formue.

 

Synes også at tyngdepunktet på siden forsvant på grunn av det øverste bildet - bildet burde speilvendes?

Lenke til kommentar

Pent dette, absolutt. :) Blir bare pirk dette.

 

- ikke fade de stipla linjene i menyen

- tror det hadde vært like fint uten den litt merkelige kutten nede på headeren

- fargen bak logoen ble kanskje littegrann rødlig/rosa

- kutt moccamaster-bildet. det ble for mye kontrast

- regner med at den stipla linja under overskrifta skal gå helt bort til bildet?

- kanskje noe tomt hvis det blir mye innhold?

 

Ser meget bra ut. En lovende start. :)

Lykke til i videreutviklinga!

Lenke til kommentar

Pent, pent.

 

Fjern antialiasing på brødteksten for å gi et bedre inntrykk om korleis det blir som ferdig. Desuten trur eg at Trebuchet MS kan passe godt som font på den sida der, gjerne i en mørk brunfarge istede for svart :)

 

Litt masse luft mellom meny og tekst kanskje? Prøv å redusere med rundt 15-20px, trur det blir bra eg :)

 

edit: fikk lyst på kaffe eg også.. Narvesen har dårlig kaffe, aldri kjøp kaffe der!

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Jeg ELSKET førsteutkastet ditt (Med unntak av f. eks de stipla linjene i menyen), og andreutkastet ditt ser også flott ut. Men jeg syntes bakgrunnsfargen der var alt for sterk. Hadde likt å se den gamle fargen vende tilbake.

 

Pokker, fikk nesten lyst til å begynne å drikke kaffe jeg faktisk :)

 

Edit: Forresten, jeg syntes også bildene ikke passet særlig bra nå, den hvite bobla øverst tok alt for mye opmerksomhet. Simpelten digget bildene i førsteutkastet tho. Mens headeren var fremdeles flott i andreutkastet :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Pokker, fikk nesten lyst til å begynne å drikke kaffe jeg faktisk :)

Drikker du ikkje kaffe, mann?! :p

 

Edit: Forresten, jeg syntes også bildene ikke passet særlig bra nå, den hvite bobla øverst tok alt for mye opmerksomhet. Simpelten digget bildene i førsteutkastet tho. Mens headeren var fremdeles flott i andreutkastet :)

 

Bilda vil vel bli bytta ut alt etter kva slags innhold som er på framsida, og bilda i førsteutkastet (og andreutkastet for den del) er der vel berre for å illustrere korleis det vil bli med litt innhold ;)

 

edit: likte forresten bildet i header best i utkast #1 ;)

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Høres ut som det er litt delte meninger her, men det jeg liker veldig godt er at folk sier at siden vekker lysten på kaffe. Ettersom dette er ment å være noe i retning en café, bør siden ha som formål å lokke kunder, og det kan det høres ut som den har potensiale til å gjøre.

 

Ellers kan jeg komme med en ny oppdatering, der jeg har tatt hensyn til noe av tilbakemeldingene. Man kan etter hvert skimte store forskjeller mellom den originale siden og versjon 3 som du kan aksessere nedenfor:

 

Utkast 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...