Gå til innhold

DOS spill i Windows XP


jonpet55

Anbefalte innlegg

Her om dagen tenkte jeg at jeg ville prøve Rayman som sto og støvet ned på hylla, men da jeg hadde lagt det inn i Windows XP, kom det raskt opp feil. Spørsmålet mitt er om det finnes en MS-DOS modus for windows XP slik som i Win 98? Jeg har flere ganger blitt irritert over MS-DOS kompabiliteten i Windows, så det kunne være kjekt å finne ut av dette. Jeg tenkte på noe sånt som en Boot disk, eller en emulator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for råd. Jeg prøvde dosbox, og har såklart på forhånd prøvd kompabilitetsmodusen uten hell. Jeg endte opp med å lage en liten FAT-Partisjon, og bruke Windows 98 oppstartsdisketten, da denne har dos 7.1 eller noe sånt. I tillegg har den CD-rom drivere, og S-ata disken min virker med den. Ikke har jeg forstått hvorfor. Hovedkortet har ikke innebygde S-ata drivere, så det hele virker veldig snodig...

Lenke til kommentar
Her om dagen tenkte jeg at jeg ville prøve Rayman som sto og støvet ned på hylla, men da jeg hadde lagt det inn i Windows XP, kom det raskt opp feil. Spørsmålet mitt er om det finnes en MS-DOS modus for windows XP slik som i Win 98? Jeg har flere ganger blitt irritert over MS-DOS kompabiliteten i Windows, så det kunne være kjekt å finne ut av dette. Jeg tenkte på noe sånt som en Boot disk, eller en emulator.

FÅ DG PLAYSTATION Å SPILL RAYMAN DER!!! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...