Gå til innhold

Lære seg flash?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

les litt rundt.. les PDF vedleggene som følger med flash. der er det ganske godt forklart hvordan man gjør enkle ting, som motion tweens og shapetweens etc.

 

er ganske enkelt og lære seg.. du bør også lære deg grunnleggende Action scripting.. ganske likt Java, så det er ikke så veldig vannskelig. ikke regn med å lære deg programmet ut og inn på 10 minutter, for det tar tid! altså, du må ha litt tolmodighet!

 

flashkit.com er en god ressurs side.. :yes:

 

mvh bigben

Endret av bigben247
Lenke til kommentar

Vel, det beste tipset er vel egentlig å kjøpe seg en bok. Det kan alltid gjøre underverker. Det neste/første du burde gjøre er å lese introduksjonen som står i manualen. Den gir deg faktisk en veldig god innføring i hvordan programmet virker.

 

Når du har fått dreisen på de fleste vektøyene og litt av "flyten" kan du jo begynne å gjøre en del tutorials fra diverse sider som Flashkit, Actionscript.org, Actionscript-toolbox eller god-gamle Google.

 

Diverse kanaler på IRC er også fine steder å få hjelp, om du skulle stå fast med noe. Bare ikke spør helt håpløst generelt, så får du som regel den hjelpen du trenger.

 

Lykke til :)

 

Edit: Bigben kom meg i forkjøpet :blush:

Endret av gozzer
Lenke til kommentar

siden denne posten på en måte er om flash lurer jeg på en ting.

jeg kan og lage flash filmer men får ikke til motion blurr eller hva det nå kalles.. du veit sånn at det ser ut som det går slowmotion eller no.

 

Edit: jeg kan lage blurr i en og en ramme men i flere blir det vanskli

Endret av Gohan
Lenke til kommentar
jeg kan og lage flash filmer men får ikke til motion blurr eller hva det nå kalles.. du veit sånn at det ser ut som det går slowmotion eller no.

 

Edit: jeg kan lage blurr i en og en ramme men i flere blir det vanskli

Jeg skjønner virkelig ikke hva du snakker om; "motion blurr", hva er det?

Du skriver også på en veldig forvirrende og uoversiktlig måte, så kan du være så snill å ta deg litt mer tid og finne ut litt mer nøyaktig hva du faktisk lurer på?

Lenke til kommentar

Han mener den effekten som det florerer av på nettet. Ofte hengende etter musepekeren. Det virker det som om det er veldig stas å klare å få til. Et movie-element av noe som fader bort som blir tegnet etter musepekeren din, som gir en "blur" effekt.

 

Det finns flust av tutorials på nettet, bare du forstår engelsk, og klarer google litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...