Gå til innhold

Valg av X800XT kort fra levrandører. HJELP meg.


Micro80

Anbefalte innlegg

Heisann!!!

 

Jeg skal ha nytt skjermkort. Har hatt 9800XT som jeg skal selge og skal skaffe meg X800XT. Jeg har sett på litt forskjellige levrandører etc... Sjekk linkene.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301009&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300669&cks=PRL

 

Dette er de jeg har funnet. Holder en liten knapp på den øverste men veit ikke helt. Trenger hjelp i denne saken. Trenger det egentlig kjapt dette kortet.

Jeg har sett på forskjellig og skjønner ikke mye, veldig forvirrende.

Er det noen som kn hjelpe meg og har kanskje noen av kortene som er basert på X800XT versjonen. Det viktigste er jo om det er samme styrke i kortene

(altså ram hastigheten og gpu hastigheten da).- Driver oppdateringen og stabiliteten er også VIKTIG. Tillegg er jo en liten bonus da som man ikke kan forakte men men. Dere skjønner sikkert.

 

Håper dere kan hjelpe meg...

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg og kan anbefale det kortet (powercolor x800 xt). det er stabilt, har normale 3markscorer, veldig godt i spill og det følger med en sekk,cs cz og HL2!

det er ingen negative ting jeg kan si om kortet, men med det sier jeg heller ikke at det er bedre en sapphire sitt kort, men jeg tror ikke at det er dårligere heller da ;)

Lenke til kommentar

lordsmygen:

 

Fva mener du med "stock kjøling"

 

Jeg har testet 9800XT kortet mitt med 3DMark01 og da får jeg 14558 poeng.

Syns det er lavt da. Hva regner man med å få på X800XT? Lager det mye støy i forhold til 9800XT og varmer det så mye eller hvordan er det. Vis noen har målt tempen er det morsomt å sammenligne da... Har 69 grader på mitt 9800XT kort.

Lenke til kommentar
lordsmygen:

 

Fva mener du med "stock kjøling"

 

Jeg har testet 9800XT kortet mitt med 3DMark01 og da får jeg 14558 poeng.

Syns det er lavt da. Hva regner man med å få på X800XT? Lager det mye støy i forhold til 9800XT og varmer det så mye eller hvordan er det. Vis noen har målt tempen er det morsomt å sammenligne da... Har 69 grader på mitt 9800XT kort.

Han mener den kjøleren som sitter på kortet når man kjøper det.

 

Et x800XT yter ca dobbelt så bra som et 9800XT

Lenke til kommentar
men hvorfor ikke gå for xxx merke x800 pro vivo og modde det til xt? sparer et par kroner der?

Det er ingen garanti for at x800pro vivo lar seg softmodde til x800xt. Og man kan i verstefall ødelegge et kort til 4000kr

Så lenge det er en VIVO, så jo... da er det så og si garantert. Ihvertfall har tusenvis av overklokkere verden over softmoddet disse uten at jeg noen gang har hørt om et eneste tilfelle som ikke fungerte (altså et kort som ikke lot seg flashe riktig til XT PE, når det ble brukt riktig prosedyre).

 

Og forklar gjerne hvordan du kan ødelegge kortet med en BIOSflash softmod... Det værste som kan skje er at du scrambler BIOSen fullstendig. Da vil du ikke få et bilde, og du vil trenge et annet (PCI) skjermkort midlertidig slik at du har bilde på skjermen til å flashe inn BIOSen korrekt igjen.

 

Alt jeg har kommet over av forsøk hittil indikerer faktisk at en softmoddet vivo blir en fullgod XT PE i alle aspekter, men det er selvfølglelig litt vanskelig å si noe bombastisk om akkurat det pga. de relativt store variasjonene i potensiell ytelse mellom individuelle kort.

 

Jeg tror du har blandet sammen fakta fra hvordan du modder et vanlig (ikke-vivo) kort. Da må det hardware-modding til, og det er et sjansespill om alle pipelinene fungerer. Det problemet har du ikke med VIVO'ene, siden de verken trenger å låses opp fysisk, og alle pipelinene alltid fungerer (ihvertfall i alle hundrevis av tilfellene jeg har lest om hittil...)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...