Gå til innhold

the Cube ~ finito

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for det, dere :)

Skulle ha jobba en del i dag, men måtte visst hjelpe fattern med å demontere hele tilhengeren og fikse den.... :\

Ser om jeg får gjort noe mer senere i kveld!

Skrevet

*sikler så det renner*

Dette har du tydligvis gjort før i en eller anna form. Utrolig pent arbeid.

Keep it up.

Mvh

Audun B

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, takk for kommentar. Som det står i første posten her, dette er mitt første prosjekt, så det er langtfra så bra jeg så det for meg..

Fiksa strømledninger til diskene

13-hddpower.jpg

14-hddpower.jpg

Skrevet (endret)

Oh, nydelig! :yes: Blir missunelig! :roll:

Gleder meg noe sinnsykt til å få se mer!

Stå på! :D

Endret av emoWEB
Skrevet

Bekymret meg litt over det med at du kjører 6 disker på en 12Vots ledning da :hmm:

(Du kommer vell opp med en Fin FIN/Smart løsning du CC)

BTW DIgger fronten din, Nydeligt prosjekt/Casemodd :thumbup:

Skrevet (endret)

en liten ide til hd kabelen kunne jo vært å legge til en kontakt på øverste leddet, sånn at hdene får 2 kontakter fra psu. på den måten har du en fin loop, slik at du i praksis har 3 disker per ledning, og samtidig får du en slags redundancy effekt, om du skulle glemme en kobling elns. men ville uansett brukt god dimm på hd ledningen. å buffe opp tykkelsen er bare bra det. slipper risikoen for varmgang i kablingen. eneste dumme er nettopp at de er større. betyr at de blir stivere, samt at de tar mer plass(duh). ledningene som er der nå ser litt tynne ut til å brukes til 3 disker, for ikke å snakke om 6.

ellers var det en kul måte å sette opp hd racket. skulle hatt noe sånt selv...

Endret av Kimius
Skrevet
Hei, takk for kommentar. Som det står i første posten her, dette er mitt første prosjekt, så det er langtfra så bra jeg så det for meg..

Fiksa strømledninger til diskene

13-hddpower.jpg

14-hddpower.jpg

lit vel spinkel ledning til så mange disker?

Selv hadde jeg problemer med å starte 4-5 disker etterhverandre slik som du har koblet de... likte den løsningen noen ovenfor her sa!, slik reudant sak, prøv den du! :thumbup:

keep up the good woork!!

Skrevet

Hei igjen, takk for alle innspill!

Jeg så forslaget til Kimius, og det høres ut som om jeg da kan "fortsette" enden tilbake i psu.. stemmer det?

Jeg er litt redd for å prøve, trenger å få det bekreftet:

Altså: En ledningsloop som går fra en molex(rail) fra psu, innom alle diskene, og så tilbake i en annen rail til psu?

Eller mente du å kutte forbindelsen i midten der, og heller ha en ledning til 3 disker?

Hittil har jeg kjørt 4 av diskene på samme rail på en gammel Q-tec, med molex-splittere... har fungert fint i 2 år+, men kan jo likegjerne sette dette opp ordentlig når jeg først gjør det selv.

Fint om noen med litt peil på området tar seg tid til å svare! Takk takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...