ZorAXee Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Anbefaler Dark Age Of Camelot med Shrouded Isles og Trials Of Atlantis expansionene. Spiller dette av samme grunn som du vil ha et MMORPG, og synes det definitivt er verdt pengene. Viss du kjøper det, så msg meg in game: Zoraxee
Signatur Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Hei. Jeg prøvde EVE online men gikk lei etter 2 uker. Det er desverre alt for lite å gjøre i dette spillet. Økonomi systemet er bra, men det hjelper så lite. Etter 2 uker hadde jeg ingen problemer med å banke de sterkeste piratene i den delen av universet som er "trygt" med hensyn på PvP. Men en gang du beveger deg ut fra trygg sone blir du tatt av PvP campere, noe som er en dyr fornøyelse, og så må du bruke masse tid på asteroide mining igjen. PvP er spillets sterke side, men regn med mange måneder med mining før du kan ha det gøy med dette. Skulle jeg spilt MMORPG nå, ville jeg valgt Anarchy Online. Spilte det for et par år siden, og det frister litt å begynne igjen.
Atomics Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 AO begynner å bli svært bra nå..sørlig med de 2 nyeste utvidelsene..Shadowlands, og Alien Invasion...kamerat av meg har spilt i 3 år eller no...han spiller fortsatt..! Spilte litt selv også, var bra nok...faktisk..men ikke det spillet jeg ville spille.
orjanos3.16 Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Lineage 2 er bra. Jeg har spillt det siden mai og er helt avhengig. Har fått veldig mange i vennekretsen min til og bli avhengig også (tilogmed en som aldri har vært fan av rpg, han er blitt en av dem som spiller mest) L2 er genialt ja Hvilken server spiller du på? Spiller selv på devianne med en lvl 40 warsmith.
Xanitra Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Hørte at EVE har god økonomi system... Sånne ting liker jeg. Eg leter ikke akkurat etter CS Action i et MMORPG spill da dette er sånn type spill der du uansett skal bruke en del tid på handel og utbygging av karakteren. Men jeg vil ikke ha spillet om man må bruke lang tid for å sette seg inni det. (snakker om måneder uansett) jeg gir faen i hva andre sier, og anbefaler EVE på det sterkeste.. spiller ikke annet jeg nå, og kunde supporten der, er enormt bra.
Brighto Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Viss du kjeme med i ein bra corp, som helde godt saman og hjelpe kvarandre er EVE ekstremt kjekt! Ikkje alle ''low security'' områder er utrygge, men i krigsområda til dei store alliansane (corpar som samarbeidar) er det svært utrygt! Men start med eve og kom i kontakt med ein corp, og du kan ha det svært morsomt! (Den norske eve-chaten kan vere eit godt utgangspunkt for å komme i kontakt med nokon)
The_evil_blue_toad Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 for korttids play og konstant action er Planetside en mulighethttp://planetside.station.sony.com/ Word! Eneste som er surt er at det blir en kamp å legge vekk PS når WoW kommer
Brighto Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 for korttids play og konstant action er Planetside en mulighethttp://planetside.station.sony.com/ Word! Eneste som er surt er at det blir en kamp å legge vekk PS når WoW kommer Det som kjeme til å bli ein kamp for meg er å legge vekk EVE når pirates of the burning sea kjeme. Spesielt viss shiva (ein patch som legge til sinnsjukt mykje til eve) kjeme før det. Gledar meg sinnsjukt til begge, men svarte så vanskelig det blir å velge!
~~Undertaker~~ Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 Eg vil helst ha trial før eg betaler for noe. Planetside trials anyone?
tacomodo Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Jeg har vurdert Planetside selv. Jeg kjøpte det en gang i tiden, men spilte det lite. Syntes det tok for lang tid å komme frem til der det var action. Om jeg skulle starte nå kan jeg bare forestille meg at alle har såpass bra charactere at de har alle ubervåpnene og alt det beste og er umulige å drepe.
arlion Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 trial til planetside kan skaffes på www.planetside.com en 7 dagers trial. det er foressten ingen grunn til at man ikke kan spille bare fordi spillet har vært ute en stund, dette er jo et skytte spill så skills er like viktig som hvilken battlerank (level) man er i, spillet spillet mye for et år siden, slutta etter en stund men begynte igjen nå for en måned siden, er i br 8 av 20 og klarer lett å henrette de som er i br 20. alt avhenger av hvor bra du er til å skytte, alt du trenger i starten er medium assault of reinforced exo suit, skaffes lett på under en time. med litt intens gamming er man kjapt i br 20 på under 1 måned. spiller kun ett par timer om dagen og kom til br 8 på rundt 2 uker.
Hawkmoon Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Asherons Call 2! Du finner 15 dagers trial på www.mmorpg.com
MrVilla Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har nettopp begynt med EVE og synes det er skikkelig morsomt. Etter min mening så er det veldig bra det jeg har sett til nå. En kamerat av meg har spilt det en god stund og er nå med i et team som stiller veldig sterkt. Han kunne fortelle meg hvordan man skulle sette i gang og ga meg en masse fine tips i starten. Jeg liker systemet og ikke minst grafikken til spillet. At spilleområdet og antall spillere er så stort som det er er helt glimrende i mine øyne. Jeg liker at man virkelig skal streve for å lykkes, og dersom man klarer å lykkes så kan man ende opp som skikkelige giganter i større foretak. Nå husker ikke jeg hva det kostet i måneden, men det var vel rundt 100-lappen. Jeg har aldri spilt et slikt spill før (MMORPG) men angrer litt på det nå Er stygt redd for at masse tid kommer til å forsvinne bort foran pc'en mens jeg sitter med EVE.
The_evil_blue_toad Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 trial til planetside kan skaffes på www.planetside.com en 7 dagers trial. det er foressten ingen grunn til at man ikke kan spille bare fordi spillet har vært ute en stund, dette er jo et skytte spill så skills er like viktig som hvilken battlerank (level) man er i, spillet spillet mye for et år siden, slutta etter en stund men begynte igjen nå for en måned siden, er i br 8 av 20 og klarer lett å henrette de som er i br 20. alt avhenger av hvor bra du er til å skytte, alt du trenger i starten er medium assault of reinforced exo suit, skaffes lett på under en time. med litt intens gamming er man kjapt i br 20 på under 1 måned. spiller kun ett par timer om dagen og kom til br 8 på rundt 2 uker. Poenget med battlerank går for det meste på å få certification points, altså poeng du bruker til å kjøpe tilgang til nytt utstyr. Du kan også bytte inn disse cert'ene og få tilbake poengene dine om du finner ut at du ikke liker å fly eller er i et lag som sårt trenger en hacker. Derfor har battlerank egentlig ikke noe å si på hvor vanskelig det er å drepe en persjon, han er ikke sterkere på noen måte, han har bare tilgang på mer utstyr (med mindre han har 20 ubrukte cert points liggende) Tviler litt på at du blir BR20 på en måned, da det tar evigheter å levle etterhvert. Men for all del test planetside og finn et squad med en god leder, da er det virkelig morsomt
klilleng Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har nettopp begynt med EVE og synes det er skikkelig morsomt. Etter min mening så er det veldig bra det jeg har sett til nå. En kamerat av meg har spilt det en god stund og er nå med i et team som stiller veldig sterkt. Han kunne fortelle meg hvordan man skulle sette i gang og ga meg en masse fine tips i starten. Jeg liker systemet og ikke minst grafikken til spillet. At spilleområdet og antall spillere er så stort som det er er helt glimrende i mine øyne. Jeg liker at man virkelig skal streve for å lykkes, og dersom man klarer å lykkes så kan man ende opp som skikkelige giganter i større foretak. Nå husker ikke jeg hva det kostet i måneden, men det var vel rundt 100-lappen. Jeg har aldri spilt et slikt spill før (MMORPG) men angrer litt på det nå Er stygt redd for at masse tid kommer til å forsvinne bort foran pc'en mens jeg sitter med EVE. Er det slik at kampene i EVE er "terningbaserte"? Dvs, at du ikke styrer/sloss selv?
MrVilla Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Dem er ikke terningsbaserte. Nå har ikke jeg vært i noen kamper enda ettersom jeg nettopp har begynt, men jeg sitter på skype sammen med en kompis som er i kamper jevnt og trutt. Det han sier er at det kommer ann på hvilket skip du har ,hva slags våpen du har, hva slags utstyr du har (jammere o.l.)+++. Men man spiller ikke slik som i f.eks freelancer. Man ser skipet fra utsiden (er litt merkelig til å begynne med men etter fem minutt så ble det helt naturlig) Når man kommer i kamp så velger man hvilket våpen man vil bruke + utstyr og lignende. Dette spillet er rimelig komplisert og alt er avhengig av en rekke med faktorer slik som "skills" og characteristic". Skills er noe du trener på og dermed avgjør hva du kan bruke i spillet. Characteristic sier noe om deg som person og avgjør hvor du vil gjøre det best.....sånn i grove trekk. Som sagt så er jeg en nybegynner her så mine kunnskaper er foreløpig helt på noob-nivå......men moro er det
XmasB Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har spilt EVE i 5-6 måneder nå. Gikk dessverre plutselig lei idag, og avsluttet kontoen. EVE er helt konge hvis du har mye tid, og tålmodighet. EVE er et space-simulatorspill bygget rundt et spillerstyrt marked. Og markedet er ufattelig bra. Nesten. En ting mange ikke liker er at skill blir trent opp realtime, dvs at det ikke er mulig å gå fortere opp i skills ved å gjøre noe. Du må vente. Og vente. Det finnes åpenbare fordeler og ulemper ved dette. Feks trangen til å logge seg inn kl 3 om natta for å sette på en skill... Tror jeg venter på WoW, EQ2, Middle Earth Online osv. Så får vi se om noe av det duger. Synes egentlig nwn er mest moro for tiden.
MrVilla Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Skills er vel den desidert mest tidskrevende faktoren i dette spillet. Uansett hva jeg gjør så går den i realtime og det er ikke en ting jeg kan gjøre for å speede det opp...nesten. Dersom man til å begynne med setter alle kluter til på learning skill så vil man forminske den tiden som trengs for å lære (man lærer alt annet raskere). Hvor mye dette har å si aner jeg ikke, men alt hjelper jo I tillegg så har man et program som man kan installere der all skill blir overvåket. Man kan sette det slik at når den skill'n er ferdig så skal den neste begynne etc. Nå har ikke jeg prøvd noe annet enn dette MMORPG-spillet. Om det er det beste er helt uvisst, sikkert ikke. Men jeg har vært og er fortsatt veldig svak for space-simulatorer så jeg blir nok værendes her en stund:)
tacomodo Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Apropos EVE - Finnes det noen andre fiender i hele spillet utenom de der Angel rogues eller hva de het? Jeg spilte det et par uker med venner, og det var så utrolig kjedelig at jeg spurte meg selv hver dag hvorfor jeg gadd det. UI'en er helt grusom. Har nesten Linux-feel over seg, altså mye jobb for lite. Ellers synes jeg grafikken var horibel, og hva er vitsen med grafikk når du knapt noensinne ser andre sine skip likevel. Selv om du flyr 50m unna vennen din så ser du ikke stort mer enn en svart klump pixler på en svart bakgrunn. Lyden var kjedelig, og kampene, om man kan kalle de det - snakk om tamme, gledesløse kamper og tragisk combat system. Bare så det er sagt, jeg har aldri vært noen spacesim person egentlig, men jeg synes jeg ga dette spillet en god sjanse etter å ha lest en del folk som liker det. Jeg lurer på om jeg rett og slett gikk glipp av noe som alle andre har fått med seg som gjør det morsomt ellerno. Alle vi som spilte sammen sluttet forsåvidt etter de to ukene, var vel en 5-6 stk, og et par av de er skikkelig spacefreaks. Nei, gi meg et sverd og en scrawny gnoll så er jeg fornøyd
MrVilla Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Nå vet ikke jeg hvem eller hva Angel Rougues er. Frem til det punktet jeg er kommet til nå så har jeg kun kjempet mot noen pirater (mulig det er dem du mener). Når jeg sier jeg liker spillet fordi jeg liker spacesimulatorer så var det halve sannheten. Resten av sannheten er fordi jeg også liker veldig godt strategi og management. Dersom man begynner med EVE fordi man liker kamp, action og intense kamper så kan man nesten gi opp, ihvertfall i begynnelsen. Kompisen min som nå har spilt det noen måneder er av og til oppe i noen heftige kamper, men det skyldes også at han er med i et lag som kjemper mot andre lag etc. På den andre siden så vil det heller ikke bli den form for kamp som man er vant til fra f.eks wing commander serien, og dersom man ikke blir vant til denne stilen så er det sikkert ikke så veldig gøy. UI'en synes jeg er nokså grei, men det er helt klart noen punkter som kunne vært bedre, noe den vil bli på flere punkter i den nye versjonen "SHIVA" etter det jeg har hørt. Grafikken synes jeg er helt ok, men smaken er som baken….. Selfølgelig så er det flere punkter jeg skulle sett var bedre, men det har jeg med alle spill. Det jeg ikke liker er at jeg f.eks må være på en station for å kunne handle, trade og i det hele tatt søke på varer. Dette er etter min mening en merkelig løsning som jeg håper vil bli forbedret. Her er reiser man i rommet, bruker warpdrive og skyter lasere, så kan man pokker ikke sjekke prisen på så mye som et glass vann?!? Men men……det kommer seg nok og i mellomtiden så er det nok av ting å sette seg inni…. Enten så liker man EVE eller så gjør man ikke. Jeg synes det er såpass komplekst at det ikke blir kjedelig + at man er fri til å gjøre hva man vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå