Gå til innhold

136kmt i 80 sone. Mistet lappen?


Anbefalte innlegg

Snakket mere med han i dag. Det viser seg at politimannen sto oppe på en bru med stoppeklokke!!!  :ohmy: Hadde startet klokken på et punkt og så stoppet den på et annet. Dette hadde skjedd "manuelt" altså som en vanlig stoppeklokke. kameraten min hadde blitt målt på en 1.3km lang strekning.

 

Syntes dette høres usikkert ut jeg altså..... Nei her er det bare å nekte. Politiet har jo ingen bevis bortsett fra vitnemålet fra en tjenestemann!

 

Desdichado:

Han samtykket aldri i beslaget. Han spurte til og med om å få tilbake lappen men det fikk han ikke. Så du mener at han bare kan troppe opp og si at han vil ha lappen sin tilbake trem til en dom er avgjort? Vil han da kunne risikere større straff. Hans syntes det hørtes litt risikabelt ut å være så "frekk"

så lenge det ikke er respektløst gjør det ingenting...

 

hvis saken er under etterforskning får han nok ikke lappen tilbake.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som derimot er høyst tvilsomt er måten det her har blitt gjort på. Den holder ikke vann i retten og det vet tjenestemannen veldig godt.

Vel, det er nok fult lovlig og holder nok lenge i retten.. Stoppeklokke er et s.k. godkjent apparat. Er mange ganger de f.eks bruker helikopter til å måle hastigheten til biler på motorveien etc (med stoppeklokke).

 

At politimannen var alene, og stod på en bro, har heller ingen ting å si.

Han må imidlertidig ha fulgt instruksen for bruk av stoppeklokke.

 

Stikkord:

-Klokken skal før bruk kontrolleres i minimum et minutt mot en annen klokke av samme sjanger, og dette skal loggføres på GP4017 eller GP4018 (husker ikke hvem som er stasjonær og mobil- kontroll, men mener det er en av de).

-Strekningen skal måles opp på forhånd med klare og tydlige "start og stopp" punkter

-Sikkerhetsmargin på X antall meter skal trekkes i fra på oppmålt strekning

-I og med han var alene skal han ha god oversikt over begge punktene fra der målingen ble foretatt

-Personen som foretar målingen skal ha fått opplæring om det

 

Har politimannen gjort målingen iht instruksen skal det nok mye til at kameraten din fortsatt har førerkortet etter saken er ferdig behandlet hos juristen..

 

 

edit:

Tillegg: I og med at strekningen var 1,3km stiller jeg meg kanskje noe tvilende til hvordan politimannen kan ha god oversikt i det bilen passerer start punktet..(?)

Gikk veien i en sløyfe e.l.? Eller brukte han fastmontert kikkert?

Endret av Danko
Lenke til kommentar
Det som derimot er høyst tvilsomt er måten det her har blitt gjort på. Den holder ikke vann i retten og det vet tjenestemannen veldig godt.

edit:

Tillegg: I og med at strekningen var 1,3km stiller jeg meg kanskje noe tvilende til hvordan politimannen kan ha god oversikt i det bilen passerer start punktet..(?)

Gikk veien i en sløyfe e.l.? Eller brukte han fastmontert kikkert?

Det var det som var mitt poeng også. Er fult klar over at en mann alene kan utrette mye, MEN de har lover og regler å forholde seg til de også.

 

Han bør så absolutt ikke være sin egen advokat her, han kan ikke bruke det som argument for å prøve saken videre i lagmannsretten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...