Gå til innhold

Prosjekt(er): 2 gode kuber (K-ube & @lpha-Cube)


Anbefalte innlegg

2 gode kuber, K-ube & @lpha-Cube

 

Ok, vi (jeg og en kamerat, eivfur) er nå igang med et, eller skal man si to prosjekter. Vi har tenkt å bygge hvert vårt kube-kabinett, godt som like. Men vi er jo ikke heelt enige om alle patenter og løsninger riktig enda, så vi har et par utkast som vi tenkte vi skulle legge ut. Harddisk-plasseringen vises ikke på disse tegningene, men dette kommer senere. Disse tegningene er ikke helt eksakte, men dere får hvertfall inntrykk av hvordan disse vil se ut. Målene på disse kubene er 50x50x50 cm, utvendig mål.

 

 

K-ube by kVaKK|Akk

 

Front:

k-ube_skraa_2_tn.jpg

 

Back:

k-ube_back-top_tn.jpg

 

 

@lpha-Cube by eivfur

 

cube_skraa_tn.jpg

 

 

Så nå er d bare å komme med konstruktiv kritikk, spørsmål og eventuelle forslag! :)

Endret av kVaKKiAkk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update

 

nå har jeg en oppdatert skisse av @lpha-cube:

 

Front:

 

cube3_liten.jpg

 

Bakside:

 

cube4_liten.jpg

 

 

 

Som dere ser er det et lcd-display på toppen av kabinettet, også er det en power-bryter til venstre for displayet, en power-led og en hd-led til høyre for det.

Der hvor det er farget lysegrått skal det være plexi.

 

Nedenfor 5 1/2 brønnene skal det være et par usb porter og tilkoblinger for lyd.

Endret av eivfur
Lenke til kommentar

Jeg ser at alle med sans for lite lyd sier vannkjøling.

Jeg vil iallefall tro at med 7stk 120mm vifter (+eventuell cpu vifte) at du kan få en maskin like rolig som en vannkjølt en.

I et vannkjølings sett har du jo somregel 2 stk vifter + ei pumpe som ikke er helt lydløse de heller.

Greit nok, 7 vifter kan bli litt i meste laget, men hvis alle går på så lav volt som mulig så kan det bli riktig så stille.

Nå har riktignok aldri jeg prøvd vannkjøling (kommer nok til å prøve det og), men jeg vet iallefall at min cpu kjøler er så godt som lydløs.

Thermalright SP-97 med en 23db papst vifte på 7 volt.

 

Det mest lydløse på markede må vel være Zalman toweret med alle heatpipene.

Med en forholdsvis stiv prislapp da. (ca 9000,- tror jeg)

Lenke til kommentar
Jeg ser at alle med sans for lite lyd sier vannkjøling.

Jeg vil iallefall tro at med 7stk 120mm vifter (+eventuell cpu vifte) at du kan få en maskin like rolig som en vannkjølt en.

Du kan helt klart få en luftkjølt maskin som er tilnærmet like stille som vannkjøling, men du vil ikke få like bra kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...