Gå til innhold

En presis mus? Hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MX700 har jeg selv, men vil gå over til MX1000 så fort den kommer med tastatur (ála Cordless Laser Desktop etc).

 

Går ikke fra MX700 fordi den er dårlig, men fordi MX1000 er bedre.

 

MX700 kan UTEN TVIL anbefales varmt til alle, gheymer eller ikke gheymer.

Synes MX700 var helt ubrukelig til spill. Jeg kjøpte den fordi lassevis av reviews mente trådløs teknologi hadde kommet så langt, at fenomenet med at musa bestemte seg for å gå egne veier når det gikk fort i svingene var historie. I Counter-Strike fungerte den veldig godt på høy sensitivitet. Jeg bruker dog veldig lav sensitivitet, og da beveger jeg musa veldig fort frem og tilbake. Når MX700 gang på gang 'ga seg' midt i en slik sving, ble jeg irritert og kjøpte en ny MSIME3 istedet. MX700 solgte jeg til fattern, og nå står den på en pc som aldri er i bruk. Hvilken skjebne :hrm:

 

Jeg søkte i hele går kveld etter reviews av MX1000, og fant en hel haug, men bare ett av dem beskrev egenskapene til denne musa i spill (og det med bare en setning). Samtlige skrøt den opp i skyene (akkurat som her). Jeg mener å huske at det samme gjaldt for MX700, og den viste seg å være helt håpløs. Derfor søker jeg etter mennesker som trenger samme egenskapene i en mus som meg, og har erfaring med MX1000.

 

Det gjør ingenting at den er tung. Jeg vil bare ha bort den elendige lugginga :realmad:

Endret av aschj
Lenke til kommentar
Styr unna intellimusen. Greit den er presis og god, men knappene streiker etter et par måneders bruk. Vet om flere som har hatt dette problemet.

 

Edit: gjelder 4.0 utgaven. Vet ikke om det er samme problem med 2.0 eller 3.0.

Min 3.0 holder koken ennå den. <3

 

4.0 er et stort steg i feil retning, det blir nok Logitech på meg neste gang jeg kjøper mus. :/

Lenke til kommentar
Den sklir jo bedre på en func enn en vanlig musematte da. Og en icemat vil jo slite ned museføttene fortere;)

Hva anbefales?

Jeg har dseverre bare prøvd func og icemat. Av de to ville jeg valgt func. Func bråker mindre også. Men det vil jo ikke ha noe for presisjonen å gjøre. Bare for gliden. Så det er jo en smakssak. Sikkert mange andre bra musematter. :yes:

Lenke til kommentar
Hadde eg vert deg hadde eg ikkje kjøpt trådløs mus.

Hadde det sjølv før, og faktisk var det ingen ting bra med den :p

Du bør ikke uttale deg om MX-1000 før du har prøvd den.

Jeg har heller ikke vært et stort fan av trådløse mus, nettopp pga. lagg etc. etc.

Men hvis du leser tomshardware's test av MX-1000 så ser du at den blir testa opp mot en trådmus (MX-510) som skal være en av de beste musene med tråd, og de som prøvde den foretrakk MX-1000.

 

Selv om tidligere trådløse mus har vært så som så i ytelse i spill, så behøver ikke det å si at ALLE mus som kommer i fremtiden trenger å være det.

 

Selv har jeg bestilt MX-1000, venter bare på at komplett skal få den på lager... :hrm:

Lenke til kommentar
Den sklir jo bedre på en func enn en vanlig musematte da. Og en icemat vil jo slite ned museføttene fortere;)

Hva anbefales?

Jeg bruker Revelcell, og er egentlig veldig godt fornøyd med den.

Eneste negativt jeg kan si om den er at den bråker hvis matta eller musa ikke er helt ren.

Ellers er den helt :thumbup:

 

Jeg kan også nevne at jeg har brukt den siden The Gathering i år (i April, var det ikke?)(var der jeg kjøpte den :p) og jeg har ennå ikke merka/sett noe til slitasje på museføttene.

Lenke til kommentar

Jeg hører mye bra om MX1000, men jeg er fortsatt skeptisk. Nettsteder som skal ha peiling legger ofte alt for mye vekt på det som står på papiret i stedet for å sette folk som faktisk HAR peiling (kanskje teit uttrykk, men læll, pro-gamers) til å teste utstyret. Jeg ser ingen grunn til å stole på alle positive reviews skrevet av middelmådige CS-spillere fra sider som så mange ganger før har skuffet meg mht tester av mus/musmatter/tastaturer.

Lenke til kommentar
Jeg hører mye bra om MX1000, men jeg er fortsatt skeptisk. Nettsteder som skal ha peiling legger ofte alt for mye vekt på det som står på papiret i stedet for å sette folk som faktisk HAR peiling (kanskje teit uttrykk, men læll, pro-gamers) til å teste utstyret. Jeg ser ingen grunn til å stole på alle positive reviews skrevet av middelmådige CS-spillere fra sider som så mange ganger før har skuffet meg mht tester av mus/musmatter/tastaturer.

Det er jeg enig i, at noen "pro-gamere" bør teste den for å sjekke hvordan den er i forhold til andre mus i spill. Forhåpentligvis så får gamer.no opp en skikkelig test av den her snart (jeg vet ikke om testerne i gamer.no kan kalles "pro-gamere", men jeg tror de har veldig god greie på hvordan en mus må være for å være god å spille med).

 

Jeg skal uansett ha meg denne musa, så får du bare prøve den en gang ellerno neste gang vi møtes på LAN ellerno :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...