Gå til innhold

Delt meining og erfaring med Seagate Barracuda..


slettet

Anbefalte innlegg

!

 

Etter å ha kjøpt to Seagate Barracuda V 120GB, og hatt dei i maskina mi i nesten to år, har eg gjort meg litt erfaringer med dem, og det omtrent berre positive. Dei er stillegående, både ved hard bruk og når dei idla, dei utvikler ikkje mykje varme, og har vært stabile. Aldri problem med kræsj osb. på dei. Veldig bra.

 

For nokre veker sidan kjøpte eg meg nokre Barracuda 200GB 7200.2 SATA-disker, og kan ikkje sei eg har vært lika fornøgd.

Dei bråker når ein les frå dei! La merke til det i dag når eg bytte skjermkort. Eg lot maskina stå ope mens eg boota, og då høyrde eg det. Det knitra som faen!

 

Eg satte på sidedøra, og installerte nyeste Omega-driverene sat eg å irriterte med grønn over den fæle lyden. Dei to 120GB-diskene eg hadde før bråke mindre når dei jobba samtidig enn kva denne eine disken gjer aleine!

 

*grr*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er en smule enig, har 4 Western disker deriblant en S-ATA og alle diskene bråker mindre enn siste tilskudd, en Seagate Barracuda 200 S-ATA. Så jeg vet ikke hvorfor andre her på forumet kan si at Seagate bråker mindre enn Western..

Det kan ha noe å gjøre med hvor høy frekvens de ulike folkene klarer å oppfatte. Er ikke i tvil om at Seagate bråker mindre målt i dB enn WD.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 disker med seagate.

1 sata barracuda på 120 Gb

1 ide barracuda på 80 Gb

 

Begge 2 lager en høy frekvens her også når disken ikke brukes.Meget frustrerende for mine ører.Jeg vurdere å bytte ut begge to til noe annet.Har hørt at samsung kan være stille.Har også andre disker som wd og maxtor men synes de støyer noe mer også.

Lenke til kommentar

Disker jeg har:

 

Maxtor 120Gb IDE - høyfrekvent lyd og KNITRER når dem leser/skriver!

Seagate 200Gb IDE - tikker litt ved lesing/skriving, ellers perfekt.

WD 250GB S-ATA med OLJELAGER (modell 250PD) - høyfrekvent lyd og knitrer en del ved lesing/skriving, dog ikke så mye som Maxtor - men mer enn seagate.

Hitachi 160Gb S-ATA - samme som seagate.

 

Har ingen andre (nyere) disker her, så samsung og fujitsu kan jeg ikke uttale meg om......

 

Feilprosent:

 

IBM: 5 av 7 feilet i løpet av de siste 2 år

Seagate: 0 av 16 feilet i løpet av siste 2 år

Hitachi: 0 av 2 feilet i løpet av siste 2 år

WD: 5 av 9 feilet i løpet av siste 2 år (Hvorav 3 stk var S-ATA 250Gb)

Maxtor: 1 av 2 feilet i løpet av siste 2 år.

 

Jepp - seagate er min favoritt akkurat nå - men liker godt de nye hitachiene mine også - så langt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Seagate 200Gb IDE - tikker litt ved lesing/skriving, ellers perfekt.

Samme her. Har en SATA 160GB og en 200GB. Er litt knatring/tikking når den jobber. Men det er egentlig en ubetydelig lyd som ikke høres godt.

 

Jeg la med en gang merke til en høyfrekvent lyd den avgir, synes den var litt plagsom

 

Hvis det er en "høyfrekvent lyd" av disken, må det være noe feil med den.

Lenke til kommentar

Selv, synes jeg western-diskene er ganske så stillegående. Til tross for at jeg hører raptoren når HDDen jobber hardt, er jeg ganske fornøyd.

Har HDDene og resten av PCen på 2 forskjellige PSU.

 

Når jeg skrur av system-PSU'et, hører jeg så å si ingenting, til tross for at det er 8 disker som går og durer på 7200rpm. :)

(Under load på diskene, er det bare raptor'n jeg kan høre jobbe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...