Gå til innhold

Beste pris på Panasonic Lumix FZ20?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter siste test har jeg bestemt meg for å kjøpe dette kameraet. Driver og sjekker på nettet hvor det kan oppdrives billigere enn i Norge. De to rimeligste forløpig er (brukt tollvesenet sine valutakurser):

 

1) BHphoto (USA): $649,95 (inkludert frakt) = 5513,- Nkr (inkludert 24% moms)

 

2) Nomatica (Frankrike): Euro 548,41 (inkludert frakt) = 5713,- Nkr (inkludert 24% moms)

 

I tilegg kommer noen hundringser i gebyrer til tollvesenet...

 

Noen andre som har funnet bedre priser hos andre selskaper som selger/sender til Norge?

 

Hilsen Asbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ser at de har den inne hos http://www.scandinavianphoto.se/ for

6 495,00 Skr. kan hende det finnes hos databutikken.com eller noen av de andre svenske butikkene.. jeg har ingen erfaring fra å handle der, så jeg vet ikke om det er bra, men garantien bør gjelde i norge og. så at noen som kjøpte et kamera i usa fikk problemer fordi garantien ikke gjaldt for europa... vet ikke om det er tilfelle her, men verdt å være obs på det.

Lenke til kommentar

Spørs hvor dårlig tid du har :D

 

sparco.com har ikke fått det inn enda men de skulle ha USD 509 og var ikke helt ublue på frakt da jeg sjekket det for et par uker siden.

 

Jeg hadde dårlig tid og importerte fra Japan. Kostet meg nok en tusenlapp ekstra men forstsatt var prisen langt under prisen på gamle FZ10 her i Norge.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ser at denne tråden begynner å bli ganske gammel, men skitt au...

finner ingen norske forhandlere på kelkoo. sendte en meil til panasonic norge, og fikk følgende svar:

 

"Hei,

 

FZ20, som forøvrig er et glimrende kamera, er tilgjengelig for salg i

Norge. Hvilke forhandlere som har tatt det inn har vi ingen enkelt

tilgjengelig oversikt over, men alle som forhandler Panasonic, f. eks.

Elkjøp, Expert, Lefdal og FotoKnudsen, kan bestille kameraet fra oss. På

nettet kan jeg bare anbefale å søke på www.kelkoo.no. Veiledende pris er 7

500 NOK.

 

Mvh,

 

 

 

 

[email protected]

2004-10-09 23:53"

 

er www.nomatica.com ( eller andre utenlandske nettbutikker ) eneste mulighet....

 

vil gjerne ha med norsk garanti osv.

 

forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar

har nå fått svar fra Elkjøp, Expert, Lefdal og FotoKnudsen, og endel norske nettbutikker, og den eneste som selger fz20 er fotoknudsen til 6999,-.

 

i tyskland ligger prisen ned i mot 540 Euro (4600 NOK) minus tysk Mwst pluss norsk moms er lik ca 5000 NOK med frakt o.l.

 

MEN! de tyske butikkene jeg har kontaktet selger bare til EU land. (bla www.pixmania.com/de)

 

hva kan en stakkar som gjerne vil spare etpar lapper gjøre?

 

(/)yvin:D :wallbash:

Lenke til kommentar

Hvis en skal bruke så mye penger på kompaktkamera, hvorfor da ikke også ta en titt på Nikon 8800. 10x zoom (35-350), 8mp, bildestabilisator og bygd i magnesium. Fjernkontroll følger med og kameraet kan også ta intervallfoto. Det eneste som mangler er speilrefleksens hurtighet.

 

Jeg kjøpte i Foto-Huset i Oslo til 8950,-. Noen nettbutikker tar omtrent samme pris.

 

Er så godt fornøyd at jeg kommer til å selge min FZ10.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Etter siste test har jeg bestemt meg for å kjøpe dette kameraet. Driver og sjekker på nettet hvor det kan oppdrives billigere enn i Norge. De to rimeligste forløpig er (brukt tollvesenet sine valutakurser):

 

1) BHphoto (USA): $649,95 (inkludert frakt) = 5513,- Nkr (inkludert 24% moms)

 

2) Nomatica (Frankrike): Euro 548,41 (inkludert frakt) = 5713,- Nkr (inkludert 24% moms)

 

I tilegg kommer noen hundringser i gebyrer til tollvesenet...

 

Noen andre som har funnet bedre priser hos andre selskaper som selger/sender til Norge?

 

Hilsen Asbjørn

Styr unna dette kameraet.

Jeg hadde aldri kjøpt dette kameraet, når det er så vanskeligt å anskaffe.

Her har nok Panasonic Norge svikta litt.

Hva om du må ha service/reperasjon, når det er så vanskeligt med kontakt hos Panasonic Norge.

:no:

Lenke til kommentar
Styr unna dette kameraet.

Jeg hadde aldri kjøpt dette kameraet, når det er så vanskeligt å anskaffe.

Her har nok Panasonic Norge svikta litt.

Hva om du må ha service/reperasjon, når det er så vanskeligt med kontakt hos Panasonic Norge.

:no:

Ikke vanskelig å få kontakt med Panasonic Norge... er ofte i kontakt med de når kunder lurer på noe, eller har noen problemer. Får alltid svar og god hjelp. De er også flinke når det gjelder garanti og reklamasjonssaker.

 

Det er uansett utrolig lite gjennomtenkt å basere en slik uttalelse på at det ikke er så mange som forhandler kameraet. Du er uansett dekket av garanti og reklamasjonsrett, og kikker du deg litt rundt, så er det faktisk en del som forhandler Panasonic. Ikke nødvendigvis dette kameraet, men har en butikk kontakt med Panasonic på en eller annen måte, skal de være behjelpelige.

Lenke til kommentar

elkjøp har tatt fz20 inn i varmen, til den nette sum av 5995,-, og det er jo ikke så værst sammenlignet med veil 7500,-. kan sikkert spare litt (1000 -1500.-) ved å handle på nettet, med 30 dager åpent kjøp og full norsk garanti er jo verd litt ( det er vel 5 års reklamasjonsrett på kamera?). jeg greide å prute litt, og skal få med et 128MB kort i prisen. må bare sjekke om lefdal selger det dyrere først. med 150% prisgaranti så kan det jo være noen kroner å spare der å!

 

(/)yvin:D :w00t:

Lenke til kommentar

Info til Alastor og alle andre som jobber i butikk... IKKE nevn kamera, pris på kameraet og hvilken butikk dere jobber i. Det kan regnes som snikreklame. Dra heller ikke frem positive egenskaper ved den butikken dere jobber i, samtidig som dere sier hvilken butikk det er. Ikke navngitt skryt av der dere jobber, er helt greit.

 

Jeg jobber selv i butikk, og har aldri i forumet nevnt direkte hvilken butikk jeg jobber i. Noen har fått snusen i det på en eller annen måte, og de har spredt "budskapet" videre, men det føler jeg at jeg ikke kan klandres for.

 

Håper dette er greit :-)

Lenke til kommentar

Svarer likegodt på mitt eget spørsmål -> kjøpte FZ20 fra Sparco.com. Det tok faktisk 1 måned fra jeg plasserte ordren til kameraet var i hus. Dette skyldtes at de hadde leveranseproblemer. Men da kameraet var på lager, tok det to dager før det ble levert på døren.

 

Totalpris med frakt og moms ble ca 4500,- Nkr.

 

Kameraet fungerer glimrende og jeg er meget fornøyd :D

 

Når det gjelder garanti, mener jeg det er ett år (og man må nok sende kameraet tilbake til statene). Men jeg lever i den tro om at hvis et slikt kamera fungerer 100% de to første dagene, så er det lite trolig at man noengang får bruk for garantien.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...