SkyFish Skrevet 24. september 2004 Skrevet 24. september 2004 Hei! Har i lengre tid prøvd å få til min S-ata disk (160gb wd disk om jeg husker rett) til å virke, men har enda ikke fått det til. Bruker vanlig sata ledninger unntatt strøm, for hd'en har inngang for gamle strømkontakter. Jeg vet om diskbehandlingen i win2000 osv og har prøvd å lete på hjemmesidene til asus etter drivere men finner ikke noe som skal funke for s-ata, bare raid og ide drivere. I Bios'en finner den disken, men ikke i windows, det er det som er det rare. Har som sagt et Asus P4S8X, vær så snill ikke si jeg skal bruke disketten som fulgte med eller lese i manualen for de tingene er vekk for lenge siden, hehe. Håper noen kan hjelpe meg, trodde s-ata skulle være en forbedring og forenkling av pata systemet men .. virker ikke sånn på meg, fikk den heller ikke til å virke på gamle KT7-a hovedkortet mitt. mvh Kenneth
Hårek Skrevet 24. september 2004 Skrevet 24. september 2004 Har du lest SATA guiden? Eller finner du ikke noe der som hjelper? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514
SkyFish Skrevet 24. september 2004 Forfatter Skrevet 24. september 2004 Leste igjennom den, men der refereres det bare til leverandøren sine hjemmesider. Regner med det da menes Asus siden det er leverandøren av hovedkortet. Eller er det noe andre drivere jeg trenger? mvh Kenneth
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå