Gå til innhold

Ny prosessor - ustabil!


inaktiv000

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har oppgradert min gamle PC, og installert en AMD XP 2400+. Denne skulle ha 266 MHz busshastighet, og derfor stilte jeg en jumper på hovedkortet slik at FSB gikk fra 100 til 133 MHz. Nå opplever jeg stadig at Windows rebooter uten grunn.

 

Akkurat nå stilte jeg jumperen ned til 100 MHz, slik at prosessoren blir oppdaget som en XP 1800+. Til nå har systemet vært stabilt, og mens jeg skriver dette kjøres en "CPU Stability Test".

 

Hva tror dere årsaken kan være? Kan prosessoren være skadet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nope

 

du trenger pc2700 eller bedre. Kjører du pc2100 må dette minnet overklokkes for å nå denne hastigheten

ØHHH???

 

PC2100 = 133MHz/266MHz, PC2700 = 166MHz/333MHz og PC3200 = 200MHz/400MHz.

 

Slik er det.

 

Gutten har jo PC133 ram. Er jo single rate moduler. Trege så det griner etter,

 

Kjøp nytt minne (og eventuelt HK).

 

 

Simen

Lenke til kommentar

Jeg har ingen planer om å kjøpe mer nå (skal i marinen på tirsdag). Hver gang jeg gikk inn i Windows Security Center (XP, SP2) rebootet maskinen. Jeg forsøkte å sette mindre aggressive minneinstillinger (CAS 2,5 -> 3 f.eks.) uten hell. Så satte jeg FSB til 100 MHz via en jumper, og da er maskinen stabil. Minnet kjører fremdeles på 133 MHz, derfor tror jeg ikke minnet er problemet.

 

Kan det være at prosessoren jeg har fått, egentlig ikke er en XP 2400+?

Lenke til kommentar

I så fall burde du kunne merke det på varmen...maskinen blir ikke nødvendigvis ustabil for at du kjører cpu'en for høyt, men mere at det blir mye varme av det...sjekk temp også! Oppdater til nyeste bios... Var ikke klar over at xp cpu'ene kunne kjøres sammen med vanlig SDRAM?

 

Sikker på at hovedkortet faktisk støtter det?

 

Mvh. Steffen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...