Gå til innhold

molex-kontaker som sitter dårlig...?

stoff3r

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har et idiotisk problem med s-ata i raid0. når jeg flytter rundt på pc'en eller tar på noen ledninger inni der så vil i 90% av tilfellene pcn ikke starte. hvis jeg tar på noen ledninger mens den kjører hender det at det blir blåskjerm!

Iblandt restarter ene harddisken midt i windows. og da henger det selfølgelig i 1 minutt. er det noen måte jeg kan fikse dette på?

min teori er at ledningene som går inn til molex-kontaktene har blitt klemt eller noe så de sitter dårlig, men det har jeg jo sjekka mange ganger... jeg er en ivrig modder så jeg er avhengig av å flytte rundt på ledninger og stasj.

feilmeldingen er noe som dette: missing striped set. one or more striped set missing etc...

oppsett:

2xseagate sata i raid0

brenner

viftestyring med ca 4 vifter

360w power fra chieftec(som er ganske nytt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett samme problemet. Og det er mange andre her som har sett det samme. Ofte er det med Western Digital disker og Chieftec PSU.

For meg ble det bra da jeg byttet kontaktene mellom de to harddiskene, pussig nok. Kunne ikke se noe direkte galt.

Skrevet

hårek du sier at jeg skal bytte kontakten mellom de to harddiskene, mener du da å bare sette molexen til sata0 til sata1? bare bytte om liksom. eller mener du at jeg skal skifte ut selve molex kontaken med noen nye elns?

Skrevet

Ja, hos meg funket det å bare bytte om. Men hadde du spurt meg direkte hadde jeg jo sagt det var bare tull, det ville ikke hjelpe.

Du har vel SATA strømplugg på de diskene? Kan jo forsøke det, selv om det er en overgang til Molex.

Skrevet

mener du å kjøpe nye sata-strøm overganger? ja jeg bruker strømovergang fra molex ja. idiotisk spør noen meg. neste psu blir med s-ata kontakter.

skjønte ikke helt det med overgangene som du sa...

Skrevet

Det er forskjell på SATA disker. Noen har både Molex og SATA strømplugg fast på disken, andre har bare SATA og kommer med en slik overgangsledning fra Molex til SATA.

Skrevet

Jeg har et par SATA seagater, og fikk lignende problemer skrevet her.. det hjalp alltid å presse kontaktene på plass igjen. Men problemet kom stadig tilbake. Fant til slutt ut at det var SATA strømadapteret som var problemet. Investerte i et nytt, problemet er borte. Spørs om det er et svakt punkt desse adapterene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...