Gå til innhold

MP på Sempron?


Dr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har selv bestilt en Sempron 2200+ *glede seg*

 

Men hvis det viser seg at den har låst MP blir det jo litt kjett :(

Unnskyld meg, det er ikke meningen å være slem, men hvor naiv er det mulig å være...? :dontgetit:

Nå har alle AMD's socket A prosessorer(bortsett fra mobile) vært låst i et års tid, og når de nå skal tyne det aller siste ut av denne prosessor-plattformen, tviler jeg på at de har tenkt som så:"Nei, vi gidder ikke å låse Sempron, la oss heller gi alle overklokkern noe å kose seg meg!" :roll:

Lenke til kommentar
Har selv bestilt en Sempron 2200+ *glede seg*

 

Men hvis det viser seg at den har låst MP blir det jo litt kjett :(

Unnskyld meg, det er ikke meningen å være slem, men hvor naiv er det mulig å være...? :dontgetit:

Nå har alle AMD's socket A prosessorer(bortsett fra mobile) vært låst i et års tid, og når de nå skal tyne det aller siste ut av denne prosessor-plattformen, tviler jeg på at de har tenkt som så:"Nei, vi gidder ikke å låse Sempron, la oss heller gi alle overklokkern noe å kose seg meg!" :roll:

Det var jo omtrent slik de tenkte med Thunderbird 1,33 og 1,4 ;)

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Sempron er jo en Thoroughbred CPU, og de gamle Thoroughbred CPU'ene ble jo "autotomatisk" låst opp av nForce2 og VIA KT400 brikkesettet (dog fremedeles i "høy" og "lav" MP-modus), så kanskje det er slik det funker på Sempron også.

 

De eneste CPU'ene jeg har sett som ikke går an å låse opp er Barton og Pentium4/Celeron på s478.

Lenke til kommentar
Sempron er jo en Thoroughbred CPU, og de gamle Thoroughbred CPU'ene ble jo "autotomatisk" låst opp av nForce2 og VIA KT400 brikkesettet (dog fremedeles i "høy" og "lav" MP-modus), så kanskje det er slik det funker på Sempron også.

 

De eneste CPU'ene jeg har sett som ikke går an å låse opp er Barton og Pentium4/Celeron på s478.

Regner med at Sempron er det samme som Thornton, etterkommeren til Thoroughbred, og den har jo akkurat samme "superlock" som Barton... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...