Gå til innhold

Korrupt Harddisk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet faktisk igår, uten noen nevneverdige problemer før det. Satt å spillte CM, så hang alt seg opp. Startet på nytt uten å tenke mer åver det, så komm jeg meg ikke inn i XP engang (frøs rett etter jeg hadde tasta inn passord på log-in screen).

Prøvde utallige ganger å komme meg inn, både i sikkermodus og alt annet. Så til slutt tenkte jeg, jaja, får formatere hele dritten da.

Startet opp med en god gammel Windows 98 Oppstartsdiskett, å brukte den mest geniale kommandoen noengang oppfunnet, "format C:"

All good and well, tenkte jeg - Så pang, etter 9% av formateringen, fikk jeg beskjed om at:

"Ikke klar

Formateringen er avbrutt"

Prøvde gjentatte ganger å formatere om igjen, uten hell, samme beskjed, enten litt før eller litt senere i formateringsprosessen.

Så prøvde jeg på nytt, med XP Boot CD, å formatere via der - Tok først den "lange" formateringsmetoden, og fikk da beskjed etter en rundt 20% om at disken muligens var skadet, og at jeg måtte skjekke kabler og what-not (har ikke vært inne i maskin å rørt, så det er nok ikke det, men skjekket likevel, hadde rett). Formateringen ble igjen avbrutt.

Så prøvde jeg på nytt, med hurtig-metoden. Voila, funket - Helt til han begynte å kopiere install-filene over til disken - Da frøs alt igjen.

Så nå sitter jeg her, og lurer på hva jeg kan gjøre? Er den død for godt, eller er det kanskje noe jeg kan jøre for å gjøre harddisken brukende igjen?

Setter pris på alle svar.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...