FenrisC0de Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 (endret) Jo, i maskinen min har jeg følgende hardisk oppsett.. 1x 160GB WDC (systemdisk) 3x 120GB WDC... Når jeg utforsker en av de 2 120GB diskene så plutselig går windows explorer utrolig tregt, jeg sjekker task manager, og explorer.exe og systemidleproccess tar omtrent 100% av CPU'en min.. ikke rart ting går tregt.. Jeg rebooter, og prøver å utforske den disken igjen.. samme problem. Alle diskene er nylig defragmentert så det burde ihvertfall ikke være problemet.. noen som vet? EDIT: et annet problem er at når jeg utforsker c:\ disken, så stopper alt opp et par sekunder når jeg går igjennom root dir.. (c:\), noe er galt her.. EDIT2: Dette skjer forresten bare når jeg bruker windows explorer, skal jeg feks starte noe via windows mediaplayer og går inn på disken, går alt helt fint.. *host host* windows *host host* Endret 22. september 2004 av Earth657
trollmannen Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Har du skjekket at ingen av diskene står i PIO mode ?
Syar-2003 Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Har du siste windows service pack da . Og hva med ide drivere , nvidia eller microsoft sin . Hvis nvidia ide driver , oppdater til siste . (lite opplysninger du kommer med..)
Lord_Paradox Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Kommunikasjonen med harddiskene kan foregå vie PIO eller DMA. Med PIO er prosessoren involvert, med DMA er den ikke. (stort mer vet jeg ikke )
FenrisC0de Skrevet 22. september 2004 Forfatter Skrevet 22. september 2004 ja, alt er oppdatert, Service pack 2 (problemet var der med service pack 1 også), nyeste drivere, alt oppdatert, IDE drivere.. alt.. Henviser hit for samme problem..
Syar-2003 Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Hvis jeg var deg tror jeg jeg hadde laget en slipstreamed xp-sp2 cd og gjort en fresh nyinstallering med denne. Samtidig benyttet full format på det som blir C: for at bad sector test blir gjort i prosessen. Blir egentlig nåla i høystakken dette . Annet jeg ville gjort først er å bruke cd'n og boote til recovery console og kjørt chkdsk /r på alt av partisjoner . Tar nok lang tid men vil være verdt det. Bare at du bruker en xp-sp1 cd til recovery console eller høyere for å unngå LBA problemet.
Supervisor Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Hadde akkurat samme problem etter at jeg reinstallerte XP. Problemet løste jeg i dag ved å instalere nyeste nForce drivere (5.10 eller noe). Foreløpig er alt OK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå