Gå til innhold

Hardisk senker windows!

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jo, i maskinen min har jeg følgende hardisk oppsett..

1x 160GB WDC (systemdisk)

3x 120GB WDC...

Når jeg utforsker en av de 2 120GB diskene så plutselig går windows explorer utrolig tregt, jeg sjekker task manager, og explorer.exe og systemidleproccess tar omtrent 100% av CPU'en min.. ikke rart ting går tregt.. Jeg rebooter, og prøver å utforske den disken igjen.. samme problem. Alle diskene er nylig defragmentert så det burde ihvertfall ikke være problemet.. noen som vet?

EDIT: et annet problem er at når jeg utforsker c:\ disken, så stopper alt opp et par sekunder når jeg går igjennom root dir.. (c:\), noe er galt her..

EDIT2: Dette skjer forresten bare når jeg bruker windows explorer, skal jeg feks starte noe via windows mediaplayer og går inn på disken, går alt helt fint.. *host host* windows *host host*

Endret av Earth657
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var deg tror jeg jeg hadde laget en slipstreamed xp-sp2 cd og gjort en fresh nyinstallering med denne.

Samtidig benyttet full format på det som blir C: for at bad sector test blir gjort i prosessen.

Blir egentlig nåla i høystakken dette .

Annet jeg ville gjort først er å bruke cd'n og boote til recovery console

og kjørt chkdsk /r på alt av partisjoner .

Tar nok lang tid men vil være verdt det.

Bare at du bruker en xp-sp1 cd til recovery console eller høyere for å unngå LBA problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...