Gå til innhold

Creative Zen Touch & Ipod (ang. Lyd)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. lydkvaliteten er Zen langt foran de iPods som eksisterer per i dag. Hva volumet angår har det seg slik at det dinnes et direktiv fra EU som sier at bærbare enheter ikke skal levere et høyere lydnivå enn X. Jeg vil tro du får samme nivået på alle spillere pga. dette. Unntaket er kanskje Sony-spillere, hvor man kan slå av AVLS for å kunne presse lyden høyere.

Lenke til kommentar

Re. "Ang. lydkvaliteten er Zen langt foran de iPods som eksisterer per i dag. "

 

Den var relativ bastant, den uttalelsen der. Hva baserer du den på? Den er ihvertfall verdiløs slik den står.

 

 

Det finnes nok av dem som påstår akkurat det motsatte, men faktum er vel heller at det er vanskelig å utrope en vinner, begge er bra og det kommer an på smak/ behag hvem man synes er best.

Lenke til kommentar

Problemet er at det er få som eier både en iPod og en Zen, og tester de over tid.

 

Har en iPod selv, og må si at jeg er positivt overrasket over lyden (NB. Jeg syntes standard samplingsfrekvens på 128 ble for dårlig så jeg kjørte den opp over 200).

 

Når det gjelder lydstyrke, så avhenger det mye av om man har lukkete eller åpne hodetelefoner. Har selv PortPro (åpne), og de slipper inn endel utenfra.

Skulle jeg ha overdøvet T-bane støyen med de, måtte jeg ha spillt så høyt at det hadde vært ørelege neste (øresus er ikke noe å trakte etter). Har prøvd dette med CD walkman, og fikk en aha opplevelse når jeg spillte med samme lydstyrke i et stille rom som jeg gjorde på T-banen.

Lenke til kommentar

Jeg har en iPod mini og er veldig fornøyd.

Apple vet hva de snakker om.

 

Om spilleren spiller noe særlig høyt vet jeg ikke.

I forhold til en discmann som ødelegger ørene dine, så spiller den ikke høyt.

 

Jeg vil anbefale deg om å kjøpe en iPod Mini. Selv om den bare har 4gb lagring.

Den er rett og slett deilig. :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Har samme spiller som stjert over her, og kan med trygghet si at du kan spille øra av deg på t-banen hvis du vil. Gjorde det senest i dag. Bruker selv Koss Porta Pro, men da blir det også uansett mye støy utenfra. Har også prøvd mine Sony MDR-V700DJ, som egner seg ypperlig til de som gir f i størrelse, men vil ha en ganske isolert musikkopplevelse. Da trenger man ikke spille så høyt..

 

Merk at volumet på mp3'er man laster ned osv kan variere veldig.

Lenke til kommentar
Jeg har en IPOD 40GB 4.gen. med Koss Porta Pro hodetelefoner. (De medfølgende er ikke gode)

 

Det finnes et norskutviklet program som øker volumet. Gå inn på http://espen.se/ og last ned eupod.

 

Det finnes andre permanente løsninger for lyd også nå, gopod og imod, men de gir bare +35% av det euPOD gjør.

 

Uansett, kommer ny release av eupod i dag eller i morgen med nettverks feature og krypterings feature hvis det skulle være intressangt for noen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...