Gå til innhold

En solskinnshistorie om Dell


Anbefalte innlegg

_StatuS_,

 

SO-DIMM DDR er bærbar DDR minne. Se komplett sin liste her. SO-DIMM DDR 256MB koster 920kr + frakt.

 

Krister461,

 

Som privat kunde er prisen +2,690kr ink moms.

 

Husaberg,

 

Kommer selvfølgelig litt ann på hva du skal bruke maskinen til, men det er i ALLE tilfelle best å velge fra listen over "Anbefalte systemer". Det er mangen tusenlapper å spare der. (Se min første post i denne thread'en). Personlig valgte jeg 1800BT - veldig grei maskin til litt over 30 tusen, men da får du også det råeste grafikk kortet (GF4Go 64mb), beste skjermen, 40GB, DVD/CDRW combo, osv..

 

Jeg har aldri brukt maskinen før jeg kjøpte den, og har hørt at den er litt stor, stygg og tung, men om det har noe å si for deg er det vell bare du som vet. Personlig vil jeg bare ha meg en laptop med UXGA 1600x1200 oppløsning som har ligg lagrings kapasitet, noelunde ok batteri kapasitet (x2) og mulighet for spilling..

 

 

--

Forresten, er det noen som har peiling på 3rd party Wi-Fi til Dell maskiner? Det koster litt saftig mye med base+mini-pci kort til Insp 8200'en, men har såpass lyst på det at jeg nok kjøper meg det med neste måneds lønning (stort hus med 3 etasjer er stress å strekker kabler i ;) AirPort 2.0 er uaktuelt (har ikke Mac).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tar mellom 2 og 4 dager fra dell har sendt maskinen fra fabrikken, til den er hos deg (kommer da ann på hvor sentralt du bor).

 

Når det gjelder dell sitt wlan utstyr bør du absolutt velge mini-pci adapteret. Det er veldig behagelig å ikke ha en antenne stikke ut på siden av maskinen. Den er også wi-fi sertifisert, og støtter dermed alle andre wi-fi sertifiserte baser.

 

Må også si meg fornøyd med 1170 access pointet. Den har dsl/cable port, med pppoe støtte hvis du vil bruke den som router, også har den modem fail over hvis du mister bredbåndstilkoblingen. Eneste minuset er at den ikke har mulighet for ekstern antenne (men alt kan gjøres.... bare se hva noen har gjort med airport, står ett eller annet sted her på forumet).

 

Jeg har for øyeblikket en dell inspiron 4100 med mini-pci kortet, samt 1170 access pointet. Har skrudd av dhcp og gateway mulighetene siden jeg har koblet det til et eksisterende nettverk med en smc barricade som gateway.

Lenke til kommentar

hah...det tok to og en halv uke fra den ble sendt fra dell, til den var hos meg...og da måtte jeg kjøre til linjegods og hente maskinen selv...

 

...forøvrig sa dell at hvis man ville ha mini-pci-kortet for trådløst nettverk, så fikk man ikke plass til vanlig nettverkskort og modem...og det er ganske synd...

Lenke til kommentar

Det står da at 10/100 nic og v.92 modem er standard, også står det på konfigurasjonssiden plus 1150 mini-pci card, som betyr at det kommer i tillegg. Du kan jo prøve å ringe til support avdelingen om svar der. Jeg kommer iallefall fort igjennom der hver gang jeg har prøvd å ringe.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med de inspiron 4100 modellene jeg har satt opp. Ingen problemer og grei levering (skulle ønsket at det gikk fortere).

 

dette står om dell inspiron 8200:

 

Internal 10/100 Ethernet (Integrated on motherboard as standard)

3Com 3C920 10/100 Base-TX

32 bits

10 & 100 Mbps

 

Modems

Internal 56K V.92 Modem (Integrated modem daughter card)

PCT304/304W Codec/DAA chipset from Silicon Labs

 

Det står at nettverkskortet er integrert på hovedkortet, og at det er et integrert modem datter kort for modemet, altså ikke mini-pci kort, og dermed kan det nok etter all sannsynlighet klare å kjøre både wlan kortet og modem+nettverkskortet.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: bludern på 2002-05-13 23:35 ]

Lenke til kommentar

Huff.. etter over en halv side med dumme spørsmål om WiFi tenkte jeg det heller var likegreit å finne ut av det selv.

 

Wi-Fi er BILLIG(-ere enn hos Dell)

 

Wicom ISDN-2 Trådløst Nettverk & ISDN ser ut som en veldig grei og billig 802.11b med innebygget ISDN router og support for 10 brukere. 1.358,-

 

SMC EZ Connect Wireless Starter Kit. Inneholder base og et PCMCIA kort til bærbar, kr 2.715,-

 

To rimelig gode løsninger ser det ut som, men jeg savner mini-pci WiFi kort.. er det NOEN som vet om slikt finnes på det "åpne market"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...