Gå til innhold

En solskinnshistorie om Dell


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte meg en Dell Inspiron 8200 en time over midnatt natt til 1. mai. Egentlig skulle da tilbudet til dell om -1400,- ikke gjelde, men det var ingen problem for meg å få dette.

Senere gjorde banken min endel merkelige manøvre slik at pengene til å betale PC-en med ikke var på konto til da Dell forsøkte å trekke beløpet.

Det tok faktisk 3-4 dager for meg å få ordnet opp slik at Dell kunne reservere pengene.

 

Pga. de problemer jeg opplevde med dette fikk jeg mail fra Dell salgssjefen i København med beskjed om at min ordre ville bli prioritert på fabrikken i håp om at dette kunne veie opp for de problemer jeg hadde opplevd (Selv om disse var selvforskyldt).

08. mai gikk bestillingen fra Dell Norge til fabrikken og 9. mai var PC-en sendt avgårde med Schenker.

 

Jeg skriver dette fordi jeg pr. i dag ikke har noenting å utsette på Dell!

Tror nok at Dell fortjener en hel del mer positiv credit enn hva mange her i forumet gir dem !!

 

Så nå håper jeg bare at PC-en blir en like positiv opplevelse som Dell`s kundeservice har vært!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettop bestilt min Inspiron 8200 1800BT, og det var ikke helt det samme intrykket jeg satt igjen med etter preiken med han jeg vanligvis snakker med på Dell. (unødvendig å nevne navn).

 

Firma'et som kjøper Dell maskinen for meg, har i de siste tre månedene kjøpt for MYE penger i bærbare Dell maskiner (seks sifret beløp). Det har vært en god del problemer med maskinene, som riktig nok har blitt rettet på en ordentlig måte, og som plaster på såret skulle han kontakten min fikse til noe kjempegode tilbud nestegang vi handlet hos dem.

 

Gode greier tenkte jeg, som ville ha meg et monster av en maskin.

 

"Nei, dessverre, vi kan ikke gi deg NOE rabatter på 8200 1800BT modellen, for vi taper penger på den"

 

"Hæ? Taper penger? Hvorfor selger dere den da?"

 

"Nei, vi forventer at kunden kjøper ekstra utstyr"

 

"Som ikke inkluderer bæreveske, ekstra batteri og mer ram, slik jeg har gjort?"

 

"Nei, vi taper penger på det også".

 

 

BULLSHIT! Det koster i underkant av 1000-lappen å kjøpe 256 SO-DDR fra komplett, og dere skal ha +2,690kr for å kaste i enda en 256 brikke? Og dere.. uhm.. taper penger i samme slengen? Give me a break.

 

Han sa jeg kunne fått plenty av rabatter hvis jeg hadde begynt med basis systemet (feks 1600VT) og så oppgradert til samme specs som er på 1800BT, men herregud -- da ville jeg jo måtte betalt over 4000 mer, minus rabatter, for å få akkurat samme system!

 

*riste på hodet*

 

Akk, ja. Får bare håpe maskinen er så saftig bra som alle vil ha det til, da.. Kan ikke glede meg mer til å sitte å scripte i sengen med 1600x1200 Enhanced UXGA skjerm.. ohh.. eller litt spilling på flyet til Spania? ahh.

 

2 batterier skal bli HERLIG! :wink:

Lenke til kommentar

Goggi, hvis de slutter å produsere deler før garanti perioden har gått ut, er jo det en selvfølge at dere skal få tilsvarende utstyr i bytte, er det ikke?

 

Vi hadde den Dell Inspiron 4100 som det var fantastisk mye problemer med, og der endte vi opp med en kjappere CPU, nytt hovedkort og IBM HD fordi de hadde avsluttet produksjon av den "gamle" Inspiron'en vi hadde.

Lenke til kommentar

Quote:


Det koster i underkant av 1000-lappen å kjøpe 256 SO-DDR fra komplett, og dere skal ha +2,690kr for å kaste i enda en 256 brikke? Og dere.. uhm.. taper penger i samme slengen? Give me a break.


 

Nå er det jo ikke akkurat vanlige DDR brkker som sitter i en bærbar da....de brikkene som sitter i en bærbar er ofte mindre, bruker mindre størm osv. Så det er nok derfor de koster litt mere. Men er enig i at det fortsatt er en litt stiv pris.

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke akkurat vanlige DDR brkker som sitter i en bærbar da....de brikkene som sitter i en bærbar er ofte mindre, bruker mindre størm osv. Så det er nok derfor de koster litt mere. Men er enig i at det fortsatt er en litt stiv pris.

 

 

Nei, det stemmer at det ikke er vanlige DDR-brikker i bærbare, men de koster fortsatt ikke over 1000,- på komplett!=) og dell selger de forresten for 2,690,- pluss moms om jeg ikke tar helt feil....

 

jeg liker ikke dell...

Lenke til kommentar

Dere nevner at de har billigere ram på feks Komplett. Betyr det at de er helt like og funker? Er det ingen problem med å sette i en slik "komplett"-brikke istedet for en dyr kjøpt hos DELL? Tenker på å kjøpe hos dell.no. Noen som kan si noe om hvor lang tid det tar før en Inspiron8200 dumper ned i postkassa? Hvilken modell (av Insp8200) er lurest å kjøpe med tanke på pris?

 

:smile:

Lenke til kommentar

helt like og helt like, de funker like bra ihvertfall...

 

når det gjelder ventetid hos dell, så varierer det litt...er du heldig så går det på en uke eller to...men for min del tok det over 2 måneder for å få nesten riktig ordrebekreftelse...(det var mange mail, telefoner og løgner fra dell sin side i den tiden), og deretter tok det en uke eller to før jeg fikk den...

 

..når det gjelder hva du får mest for pengene for, så er det vanskelig å gi et konkret svar...dell sine maskiner har blitt en del dyrere denne måneden, så jeg ville anbefalt deg en winpad!;)

 

mvh

krister

 

[ Denne Melding var redigert av: krister461 på 2002-05-13 12:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...