Gå til innhold

Severance - Blade of Darkness

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Fikk for en tid tilbake låne spillet "Severance - Blade of Darkness" av en kollega. Jeg fikk skikkelig bakoversveis - synes spillet var utrolig bra. Dette på tross av at det er noen år gammelt. Stemningen, omgivelsene, musikken, kampscenene, combo-moves....var et utrolig bra spill.... :)

Det jeg lurer er om det er noen av dere som likte Severance har noen spill i samme sjanger som dere kan anbefale. For dette gav mersmak !

"With steal thy flesh shall divide"

BF

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei

Fikk for en tid tilbake låne spillet "Severance - Blade of Darkness" av en kollega. Jeg fikk skikkelig bakoversveis - synes spillet var utrolig bra. Dette på tross av at det er noen år gammelt. Stemningen, omgivelsene, musikken, kampscenene, combo-moves....var et utrolig bra spill.... :)

Det jeg lurer er om det er noen av dere som likte Severance har noen spill i samme sjanger som dere kan anbefale. For dette gav mersmak !

BF

Jeg vet! Severance er KONGE!

Men jeg slutta fort å spille det, da det alt for fort ble så ufyselig vanskelig!

Man tåler rett og slett for lite!

Men det må ærlig talt være en av de eneste minusene med dette spillet!

Tilbake til Topic, joda det finnes en rekke slike spill på markedet, blant annet et spill som jeg kjøpte for noen dager siden...

Nemlig, CONAN!

Jeg så at det var billig og visste at det var nokså nytt, så jeg tok sjansen...

Jeg ble ikke skuffet!

Det er egentlig VELDIG likt Severance!

Du slosser mot masse zombier, spøkelser, ulver, store skorpioner, osv osv...

Du går ikke opp i level, men i stedet får du exp points for hver fiende du dreper, som du umiddelbart kan sløse bort på abilities!

Abilities'ene er slik at du først "kjøper" dem og kan senere oppgradere dem for en litt større sum exp points, slik at de blir kraftigere og mer effektiv...

I abilities'ene inngår også komboer ;)

Du finner ganske mange våpen, men kan bare ha på deg ei øks, en klubbe/morgenstjerne, og et sverd...

Men det er ikke noe å bekymre seg for, fordi det sverdet du finner i en level, er alltid krafitgere enn det våpenet i den forrige levelen!

Historien er meget tilfresstillende! (Conan, anyone?)

Kameraføringen er ikke alltid like grei, men det er aldri noe i dette spillet som synker under middels!

Grafikken er ikke mye mer enn middels, men det er en av de typene grafikk, som man ikke bryr seg om!

Den er fullt tålelig!

Conan er forresten mer eller mindre AKKURAT samme perspektiv som Severance...

Overall synes jeg spillet er OVER middels!

Det BØR prøves om du likte Severance (som du tydeligvis gjør ;) )

Da blir du garantert ikke skuffet!

Det kan JEG garantere! Om du ikke ble fornøyd, kan du nevne det for meg!

Så, om du har en del penger, og ikke er redd for å prøve noe nytt, så kjøper du spillet! :yes:

Om du likte Severance, men vil ha en litt mer RPG-versjon, og ikke bare hack&slash, bør du prøve Star Wars: Knights Of The Old Republic, eller Gothic 2!

Knakende bra spill!

EDIT: Jeg har sett en del reviews om spillet nå, og det er tydeligvis flere som er uenig med meg!

Men om du ikke bryr deg så alt for mye om grafikk og fysikk, og likte Severance som det var, så er Conan midt i blinken! (det var i allefall det for meg! :w00t: )

EDIT2:

her er Gamer's omtale av spillet!

De gav det 7 av 10, som jeg synes er meget godt fortjent!

Det eneste som trekker ned er vel grafikken, noen små bugs, og den noen ganger små-irritable kamera-vinklingen og kontrollen...

Bare les om Conan HER!

Der vil du også finne noen screenshots!

Håper du tar sjansen, og håper enda mer du blir fornøyd! :):thumbup:

EDIT3:

Konklusjon

Har Cauldron vist Conan den respekta han fortener? Mitt umiddelbar svar er eit rungande ”Ja!”. Det er klart det kunne ha vore betre, og spelet har openbare manglar. Med eit meir brukarvenleg lagringssystem, og eit betre kamera hadde opplevinga vore enda betre. Uansett er det mykje moro å hente her. Kampsystemet er ypperleg for eit slikt spel, og det er ei fryd å sjå korleis Conan brukar sverdet. Han har 35 forskjellige teknikkar å sende mot fiendane, og gjer alle med like stor innleving. Det einaste som verkeleg manglar er litt fleire damer i nød (eventuelt vertshusets gleder), og fleire barslagsmål. Bortsett frå dette har Cauldron laga eit spel som har alt Conan treng. Om spelet slår an, har Cauldron ytra at dei gjerne vil lage fleire spel om barbaren, og det er noko i alle fall eg ikkje vil takke nei til. Crom!

Denne personen må vel være en Conan fan? :p

Kjempe bra at de plaserer slike folk til å teste slike spill! :yes:

Endret av MeTa][iC
Skrevet

Takk for svar !

Holder på å laste ned demoen nå. For håpe det gir meg den gode gamle Severance-følelsen. Var bare rått å hogge ned orker med Sargon....det var tider det.... :p

Leste reviewen på gamer.no. Ble skeptisk når jeg leste om de dårlige mulighetene til å lagre underveis. Det kan ødelegge svært mye av spillopplevelsen.

Når det gjelder Severance så irriterte det meg at det var så vanskelig å finne runene. Det var til tider svært frustrende og jeg måtte få hjelp på nettet for å finne de fleste av dem. Føles så forb**** unødvendig å gå rundt å lete etter hemmelige dører o.l. Så etter min syn er det helt klart en svakhet ved spillet.

BF

Skrevet (endret)
Tror nok jeg skal kunne anbefale LotR: The two towers og Return of the king.

Har verken prøvd S:bod eller Conan men etter det jeg tror så er dette hakk og splasj spill i tredjeperson.

Tror nok jeg skal kunne anbefale LotR: The two towers

Nå er jo dette et en tråd innen "Spørsmål og svar - PC" da!

The Two Towers finnes bare på konsoll!

EDIT: Breiflabben: Neida! Save funksjonen er ikke så teit!

Du må plukke opp save steiner, og du kan bruke dem når du vil, men kun èn gang per stein (kan ha maksimum 4 om gangen)

Men det gjør ikke noe, fordi bare du ikke saver for ofte så går alt fint!

Jeg har alltid 3 steiner, jeg!

Du finner dem mange plasser, så det er ikke noe slikt at du må gå i 2 timer for å save!

Den metoden er selvfølgelig litt klossete, men det er mest pga. at det er en nesten direkte porting fra konsoll til PC!

Utviklerne hadde rett og slett ikke nok tid og penger!

Men MANGE spill har jo en slik save funksjon, slik som Return Of The king, hvor man saver når levelen er ferdig!

Selv har jeg i allefall ikke noe problem med save funksjonen på Conan.

Det er ikke så vanskelig spill uansett!

BTW: Noe som er SYYYKT fett med Conan, er at om du faller ned en dyp kløft eller lignende og du dør, så får du ei melding om at du ikke døde i strid, og er ikke verdig for Crom...

Men om du dør av fiender, mens du kjemper, så blir du spawnet en eller annen plass (ligner på helvete) på en svær stein, hvor du må slosse med 5 av Crom's "soldater" for å vinne tilbake verdigheten til å leve!

Det har INGEN spill hatt før!

At man ikke bare dør og må begynne på nytt, men at man kan slosse mot soldatene hans, og spawne akkurat der du døde, med fullt liv!

Endret av MeTa][iC
Skrevet
Hei

BF

HELT enig! det spillet er KONGE!

Skrevet
Hei

BF

HELT enig! det spillet er KONGE!

Så var det jo ikke det han ville høre da :ermm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...