Gå til innhold

SP 2 på norsk ute for privatpersoner


fantaboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har sett maskiner som får WinXP SP2 installert "automatisk" når Windows Update var satt til dette..

Men SP2 er litt spesiell, f.eks. pga storleiken.

 

Har du gyldig registrerings-/aktiverings-nøkkel i Windows XP'en din, skal du kunne oppdatera til SP2 frå Windows Update.

 

Sjølv lasta eg ned og installerte filen manuellt (og brant den til CD for raskare distribusjon på eit par andre maskiner..)

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ingenting å hoppe i taket synes nå jeg. Helt greit for hjemmebrukeren, men et mareritt å implementere i et stort driftsmiljø som her på jobben :no:

hehe.. da får du gjøre som vi på steinkjer vgs gjør. Spre kritiske oppdateringer via en SUS (system update server). Da vil alle pcer som er oppmeldt i domenet få disse (inkl sp2) installert automatisk på våre premisser.

 

Ble selv ganske overrasket når det fint gikk an å installere sp2 på en "pirat" sp1 installasjon. Synes forsåvidt det er helt topp, og det første jeg gjorde var å lage en slipstream. Det er etter min mening en godt steg i riktig retning av MS, da de burde begynne å skjønne at de som virkelig ikke gidder å kjøpe OS'ene deres, lar seg ikke stoppe av en idiotisk kopisperre. De burde heller oppmuntre brukere til å kjøpe os'et enn å true folk til å la være å kopiere det.

 

Det er slike tiltak som dette som får meg til å vurdere å kjøpe lisens!

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ingenting å hoppe i taket synes nå jeg. Helt greit for hjemmebrukeren, men et mareritt å implementere i et stort driftsmiljø som her på jobben  :no:

hehe.. da får du gjøre som vi på steinkjer vgs gjør. Spre kritiske oppdateringer via en SUS (system update server). Da vil alle pcer som er oppmeldt i domenet få disse (inkl sp2) installert automatisk på våre premisser.

Vurderte SUS vi også, men så falt valget på HFNetChkPro4, koster penger (det gjør vel ikke SUS?), men så er det litt mer funksjonalitet. Oppdaga forresten her om dagen at vi fortsatt har maskiner som ikke har sp1 engang :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...