Gå til innhold

Internett med suse 9.1 pro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.sjekk at du har rett ip-adresse (ifconfig viser all nettverkskort-info som er satt)

2. dersom du har ip-adresse som er på rett 'nett' med routeren, prøv å ping routeren.

3. dersom du IKKE har rett ip-adresse som routeren, -sjekk i Yast2/config-panelet at NIC'et er satt rett..du kan evt. sette det til DHCP dersom routeren funkar som dhcp-server..

Si ifra dersom du kommer så langt som til å få svar fra routeren..

det var 'relativt' lite info i din post..

Skrevet

Bare aktiver DHCP og nettverks-kortet. SuSE vil standard aktivere "ADSL"-funskjonen, noe som ikke virker med norske ADSL-providere. Husker det var en guide et sted... men hvor... :D

Skrevet

Skjønner ikke helt hva dere prater om, eneste jeg gjorde var å sette opp en tilkobling med "motta ip", legge til brukernavn og passord og restarte maskina.

Det er en tilkoblings-veiviser i yast2.

Deretter må man klikke på k-internettsymbolet nederst i høyre hjørne for å ringe opp.

(har telenor adsl)

Skrevet

det må nok noen andre svare på enn meg. jeg har for å si det slik ikke peiling på Suse. da jeg aldri har prøvd den. men det står sikkert noe om det under Controlpanel->Network eller noe.

Skrevet
Skjønner ikke helt hva dere prater om, eneste jeg gjorde var å sette opp en tilkobling med "motta ip", legge til brukernavn og passord og restarte maskina.

Det er en tilkoblings-veiviser i yast2.

Deretter må man klikke på k-internettsymbolet nederst i høyre hjørne for å ringe opp.

(har telenor adsl)

ja, det er for PPPoE, som telenor har.

NextGenTel har egen router, og man må sette opp maskina til å motta ip, som om den var på et vanlig LAN.

Jeg kjenner ikke til suse, så kan ikke si helt hvordan dette gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...