Jump to content
Sign in to follow this  
Valemon

Dual DVI vs. 1xDVi + 1xAnalog/konverter

Recommended Posts

God morgen...

Skal kjøpe ny PC, og vil ha to LCD skjermer. Spørsmålet er om det er noen synlig forskjell hvis jeg kjøper et skjermkort med dual dvi utganger, eller om jeg kjøper nå og går for et kort med DVI og vanlig, og bruker overgang.

Saken er jo at jeg er lei av å vente på at GF6800-kort med dual-dvi skal komme på lager noe sted....

Takker for innspill her! :roll:

PC'en vil brukes til spilling, programmering og ymse utvikling, pluss vanlig kontorgreier (web, mail, chat etc)...

Gainward 6800GT golden sample kortene på komplett (er på ukens tilbud til 3995.-) har dobble DVI kontakter.....

Jeg har det selv og er veldig fornøyd.

Gainward kort med produktnummer 5995, 6145, 6015, 6022, 6053 og 6060 har alle dual DVI.

Det kortet Komplett har på tilbud nå har produktnummer 6039, og har ikke dual DVI iflg. spec. se forøvrig her

Edited by tiger.no

Nå er ikke jeg veldig inne i LCD-markedet, men om det blir mye forskjell på DVI og D-Sub har vel en del med skjermen (konverteren) å gjøre også.

tiger.no: det var det jeg oppdaget også... jaja. Da blir det singel dvi.. hehe

hvis det blir for ille kjører jeg bare begge analogt med hjelp av adapteret

Øh. Ja.

Det var altså et kort med to DVI-utganger dette. Modellnummeret som står på kortet er 6039, men i følge Gainward's sider har ikke dette kortet dual DVI.

Jaja... her skal det skrus :D