Jump to content
Sign in to follow this  
8-Ball

Vannslangene fra microplex blir fort matte.

Recommended Posts

Har noen andre av dere opplevd at fargen i vannet avtar ganske fort i slangene som microplex fører. Selve vannet holder samme farge men veggene i slangene får et matt belegg. Ville det vært bedre med Tygon slanger?

Mine slanger (Kuriyama 3/8" fra Microplex) lider av samme sykdom. Brukte litt kjøleveske, acfluid og bluemotion. Bluemotionen er borte nå (orker ikke fortelle hvordan).

Hvis jeg frks kjører (ren, tømme ut alt vannet først) eddiksyre igjennom systemet, vil slangene bli klarere igjen?

Mine slanger (Kuriyama 3/8" fra Microplex) lider av samme sykdom. Brukte litt kjøleveske, acfluid og bluemotion. Bluemotionen er borte nå (orker ikke fortelle hvordan).

Hvis jeg frks kjører (ren, tømme ut alt vannet først) eddiksyre igjennom systemet, vil slangene bli klarere igjen?

Tror jeg neppe. Jeg skal bytte dem ut med tygon slanger. Og jeg skal la ver å ha frostvæske, for jeg tror ikke det er nødvendig når det er kun kobber som er tillstede i kjølesystemet mitt.

Fragletrollet - Så jo litt kult ut men tror vanlig slange med farget fjær ville vært best... Kanskje grønn kjølevæske i klar slange og blå fjær for å få litt kontrast.

Dette er ikke noe jeg har "forska" på, men ...

Tidligere brukte jeg batterivann og slangene ble matte.

Helte oppi en pose flytende "trakterrens" og tømte systemet.

Etterpå fylte jeg opp med destillert vann fra apoteket.

Nå har det snurra og gått i noen måneder og slangene er like fine.

(samme mengde frostvæske i blandinga alle gangene)

Slangene er forresten fra ClasOhlson.

Har ikke noe tro på at trakterrensen har "vaksinert" slangene, så det er nok apotekvannet som er renere eller noe.

Mener jeg betalte 50,- for en liter.

Tror jeg neppe. Jeg skal bytte dem ut med tygon slanger. Og jeg skal la ver å ha frostvæske, for jeg tror ikke det er nødvendig når det er kun kobber som er tillstede i kjølesystemet mitt.

Då må du isåfall bruke korrosjonsbeskyttelse.

Uansett ka du prøver, så får du ikkje systemet dit 100% reint for dritt og lort.

Dette er ikke noe jeg har "forska" på, men ...

Tidligere brukte jeg batterivann og slangene ble matte.

Helte oppi en pose flytende "trakterrens" og tømte systemet.

Etterpå fylte jeg opp med destillert vann fra apoteket.

Nå har det snurra og gått i noen måneder og slangene er like fine.

(samme mengde frostvæske i blandinga alle gangene)

Slangene er forresten fra ClasOhlson.

Har ikke noe tro på at trakterrensen har "vaksinert" slangene, så det er nok apotekvannet som er renere eller noe.

Mener jeg betalte 50,- for en liter.

Hmm...

Jeg har brukt destillert vann fra apoteket til 19 kr literen. 50 kroner for destillert vann? Blodpris!!

Noen som vet om de spiralene er å finne i 3/8?

Trakterrens er nesten det samme som maskinoppvask middel, hiv oppi 2-3 teskjeer sakte så skal det løse opp det meste av dritt i systemet. Bør nok ha ihvertfall lunkent vann.

Plumbo danner gasser, bobbler og bruser, reagerer på alt og eter seg lett gjennom bunnen på en brusflaske av plast, det skal du IKKE ha i slangene hehe

Edited by Hoax

Vannrelatert, ikke luftrelatert.

Flyttes.

Hvaforno?? Denne ble postet under vann/ekstremkjøling i utgangspunktet.

Har nok hvert noe kødd med den omlegginga av forumet du ;)