Jump to content
Sign in to follow this  
zebe

Problemer i spill etter overklokking

Recommended Posts

Etter å ha overklokket min AMD Athlon XP-2800+ til 3000+ har jeg fått problemer i både CS og Battlefield 1942. Spillet låser seg helt etter å ha spilt i et lite kvarter :( .

CPU FSB clock stilte jeg opp fra 166mhz til 174mhz og satt opp Vcore fra 1.64 volt til 1.750. Temperatur er det ikke noe problemer med. Noen som vet hva jeg kan ha gjort galt :dontgetit: .

hva med å justere vcore opp litt, her er det jo klare stabilitietsproblemer, trolig grunnet oc ;)

Vcoren min er maks 1.750v. Den går ikke høyere, men hvis jeg setter den på "auto" så ligger den på ca 1.64v. ;) Jeg skal prøve Battlefield og CS senere for å se om den låser seg.

hva med å ta ned vcore? kansje den blir for varm? prøv deg fram med lavere vcore å se. har du s-ata disker så kan d være dem også, eller ramen.

helst opp hvis det er ustabiliter

btw.. XP CPUene kjører selv om de bli for varme.. Intel har sånn sperre at den begynner å lagge når den blir for varm

Edited by Fur

Hehe, Intel prosessorer klokker seg først ned til halv fart, og deretter slår den seg av om det blir for varmt. Er nok det som gjør at det "lagger"

du trenger nok ikke mer volt på cpu på den lille overklokken der. mange barton xp2500 klarte jo oppimot 400mhz overklokk uten å øke vcore i det hele tatt