Gå til innhold

1557 vil ikke våkne etter hvilemodus/dvalemodus!


nikko82

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en ny Netshop 1557 i dag, og når jeg begynte å kjøre den på batteri så oppdaget jeg noen problemer. Etter 5 minutter går den i hvilemodus, og det er greit nok, men jeg får ikke vekket den etterpå. Jeg hører at den starter opp, men skjermen forblir svart. Hvis jeg setter den i dvalemodus så kommer det "gjennoppretter kjøring av windows", men den kommer ikke videre etter at den er kommet til 100%. Noen som vet hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg å skru av hvilemodus, jeg har ikke opplevd dette problemet selv, men hvis du mener hvilemodus er veldig viktig så får du spørre på Netshop.

 

Sånn skrur du av hvilemodus:

 

1. Høyreklikk på skrivebordet og velg egenskaper.

2. Velg skjermbeskytter.

3. Trykk på strøm.

4. Velg deretter de innstillingene du vil.

Lenke til kommentar

Etter alle de gangene jeg har satt min 1557 i hvilemodus så har jeg aldri opplevd at den ikke våkner igjen. Derimot på en ECS G736 jeg hadde, så våkna den ikke av hvilemodus, og det var på grunn av ram som ikke var kompatibel. Fiksa seg ved å bytte ram merke.

 

Kan være driverne som er problemet og kanskje. Har du lagt inn nyeste av alt?

Lenke til kommentar

Tror det er nyeste driverene som følgte med. Var inne på aopen.com å så etter, men det virker ikke som det har kommet noen nye drivere i det siste. Skjermkortdriverene var fra 2003(!).

 

Jeg la merke til at det står i egenskaper for system at windowsen er levert av fujitsu-siemens. Jeg trodde det var en standard windows.. Kan det være problemet? At de har lagt inn spesielle drivere eller innstillinger for fujitsu-siemens maskiner?

 

Jeg har funnet ut at hvis jeg trykker på enter etter at maskinen har "våknet" (med svart skjerm) så kommer det bilde i et par sekunder (svart med musekursor) og så blir den svart igjen.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har også opplevd det samme "fenomenet" noen ganger på min Netshop 1557 GLS. Tipper at det skjedde ca. 1 av 10 ganger. Jeg har imidlertid gått over til "dvalemodus", og det fungerer helt perfekt.

 

Jeg vet ikke hva problemet kommer av, kan være skjermkortdrivere? Jeg bruker ATI driver 6.14.10.6430. Det er den som fulgte med maskinen...

 

 

Edit: Skrivefeil...

Endret av Clint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...