Gå til innhold

P4 Temperatur


Ronnyb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær så snill og svare hvis det er noen som vet noe som kan hjelpe på dette, det er virkelig plagsomt... Tør nesten ikke å gjøre noen ting på PC'n når den blir så varm. Litt mer om hva som skjer hos meg:

 

Idle(BIOS): 36-45 grader. Noen ganger oppe i 50.

Oppstart: Når såvidt 53 grader.

Spill(bl.a. UnrealTournament): Ofte over 56 grader.

 

Den har ikke kommet over 60 grader enda, men da har jeg satt på automatisk shutdown hvis den blir så varm.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-09 08:33, Ronnyb skrev:

Jeg fant en tabell på Intel sin egen side.



På min CPU her står det at Maximum Case Temperature er 73 grader.

Men det jeg lurer på er om Maximum Recommended Fan Inlet Temperature er den temeraturen som du måler på CPUen ??





 

Maximum Recommended Fan Inlet Temperature er tempraturen forran vifta på prosessoren.

Lenke til kommentar

Tempen er alt for høyt ja.....

Skaff dere peltier kjøling, standard vifter sux.

intel har brae prossesor... skal du ha prossesor med lite varme kast heller amd sine ut av viduet... amd 1.4ghz produserer 100watt varme og det er dobbelt så my som intel sine.. hmm sier litt.

Intel rox på varme Amd rox på ytlese =)

Lenke til kommentar

Maximum Recommended Fan Inlet Temperature er i praksis høyest anbefalt temp i kabinettet(rundt viften), dvs den luften som blir "sugd" inn gjennom viften og videre på kjøleribbene(regner med at dette i hovedsak gjelder standardviften). Maximum case temperatur er max målbare temperatur på casingen til prosessore, regner med at det innebærer at det er noe metallgreier(casing) rundt selve prosessorkjernen som er noe varmere enn målt temp. Dette er ganske standard ingeniør uttrykk, så jeg regner med at min tolkning er ~99% riktig.

Lenke til kommentar

Samcki:

 

En 1.4 original, uoverklokka skal ha en heat output på ca. 72w i følge spec'a til AMD - IKKE 100w. En overklocka Athlon med end del estra volt til CPU kan derimot komme ganske høyt..

 

Det er egentlig en liten misforståelse ute å går, AMD-CPU'er har ikke nødvendigvis så veldig mye større heat output enn P4, men siden P4 "throttler", dvs, skrur seg ned i hastighet/effekt holder den seg mye kaldere.

 

http://support.intel.com/support/processor...s/sspec/p4p.htm

 

Ser bare på den linken, der ser du at en P4 2 ghz (som jo på sett og vis blir ganske tilsvarende en 1.4 Athlon) suger rundt 70-75w..

 

Mvh DFN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...