Gå til innhold

P4 Temperatur


Ronnyb

Anbefalte innlegg

Min maskin kræsjer aldri, kan ha den på i en uke med intens bruk uten at jeg må restarte en eneste gang.

Hele tiden sier hovedkortet at CPU tempen er 69 C.

 

Jeg får vel bare være fornøyd med det og ikke bry meg med temperaturen så lenge det funker. :smile:

Intel P4 1.5 Ghz med Orginal Kjøler

Aopen AX4BS PRO

768 MB 133Mhz SDRAM

Asus GeForce 2 Pro 64MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er noe galt med måleren på Hovedkortet mitt, når jeg startet Hardware Monitor som programmet heter sier det at det ikke finner temperaturmåleren til CPU men allikevel viser den 69 grader.

Når jeg legger hånden helt inntil viften og kjøleelementet kjennes det ikke noe varmt ut i hele tatt. Kanskje 25 grader eller noe. Så jeg tror ikke CPUen er så varm som hovedkortet vil ha det til.

 

Er det noen annen måte en kan få målt temperaturen på CPUen på enn med måleren på Hovedkortet??

Lenke til kommentar

Hm, viss det blir rapportert at cpu temp er 69, og kjøleribba ikkje kjennes så varm ut, kan det vera feil temp måling, eller kjøleribba har ikkje god nok kontakt med cpu. Du KAN prøva ein bios update (om du ikkje har gjort det), eller du KAN ta av kjøleribba og sjå om det har vore god nok kontakt. (du skal sjå at det er ei kraftig merke etter cpu'n i kjølepastaen..)

 

Det at Hardware Monitor ikkje finn temperatur sensor kan vera for at hk ikkje har temp. sensor. CPU'n derimot har innebygd, derfor visar den temp. (eg _trur_ eg har høyrt noko sånt, men ikkje stol for masse på det..)

Lenke til kommentar

Hovedkortet mitt er helt nytt og det er ikke kommet ut noen bios oppdatering enda, Jeg regner med at det er god kontakt mellom kjøleribben og CPUen, tror ikke jeg hadde fått klemmeme på hovedkortet på plass uten at den satt helt skikkelig på plass.

Posessoren blir vel heller ikke 69 grader etter 5 sekunders bruk, for vist jeg har latt maskinen stå av og starter opp og går rett inn i bios så står det at CPU er 69 C. Jeg trodde at den trengte litt tid på å bli så varm så jeg stoler ikke på de målingene.

Lenke til kommentar

Min BIOS sier rett etter oppstart at den er rundt 40-45 grader. Deretter går den opp til nesten 50 etter å ha stått på littegrann. Når jeg spiller går den opp i 53 (har alarm på HK, som jeg har stilt når den måelet 53 eller mer). Dessuten begynner det å hakke innimellom, jeg tror kanskje det er 'shutdown temperature' som jeg stilte inn på 60 grader. Kjøleribba hos meg kjennes heller ikke noe varm ut, dessuten målte jeg med en liten sensor så langt jeg kunne komme innpå prosessoren, da var det ikke mer enn litt over 30 grader. Målte også utenpå kjøleribba, der var det litt under 30 grader. Jeg mener å tro at dette er en feil i temperatur-målinga til BIOS, hva tror dere? Hvis det er det, kan jeg jo bare skru av advarslene. Men jeg tør ikke å gjøre det før jeg er ganske sikker på om det er målinga det er noe feil med. Hvis det ikke er det, går jo hele prosessoren til he**ete.. :/ Hva tror dere om dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Æhhhhh.... digg å Bare Slappe av med en liten runde cs på internett, mens min (super stabile) pentium4 ligger godt og varmt på 30 grader.

 

Hjelp Jeg har et problem! Med operation Flashpoint er det et cpu benchmark program, før fikk jeg 2500 poeng, men nå får jeg Lusne 1755-1850 poeng

jeg har en p4 423 pin socket

1400mhz JEG HAR IKKE GJORT EN DRITT AV FORANDRINGER!!!! HELP ME PLEASE??

Lenke til kommentar

hmm.

i dag har jeg og en venn prøvd noe tøfft!!!

vi tokk ut pluggen til vifta og kjørte CPUstab test

den ble litt varm 88 grader etter 6 min ;D

 

den ligger på ca 47 grader til vanlig, mye til å være en p4 (orginal intel vifte)

 

hehe, jeg har AMD kan spille q3 uten vifte i ca 10 min! :razz:

 

AMD 1 Ghz

asus a7m266

512 DDR ram

ati 8500

live 1024

19" hansol

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdatering:

 

Etter å ha installert nye drivere til mitt Azza p4x266 hovedkort fant jeg ut at målingen som sa 24grader var litt vel optimistisk.

 

I skrivende stund kjører min p4 1.7ghz(socket 478) med boxed vifte på sånn circa stabilt 50 grader.. PC'n har stått på i litt over 3 timer, og driver ikke med mye action akkurat nå.. (bare 4 opera vindu, 2 mirc og et lan-chat program åpent).

 

Vet ikke hva den går opp til mens jeg spiller spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...