ikjell Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Har en stund hatt Tiscali ADSL med Speedtouch modem. På dette modemet har jeg også hatt en ST Lab router, og en switch. Nå nylig har jeg endret til Telenor ADSL, også her med et Speedtouch modem. Problemet her er at jeg ikke får routeren til å fungere - tydeligvis så er ikke Telenor like "plug&play" kompatibelt som Tiscali, Nextgentel etc. Må routeren konfigureres på noen måte, for å få det til å kommunisere med modemet? Hvordan? Og må man benytte Telenors "Connection Centre"?? Er det ikke mulig å få det like enkelt som resten av ADSL operatørene, hvor det bare er å koble i ledningen og surfe i vei?
King-Nothing Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Du trenger ikke bruke cd`n hvis du har WinXP. Da kan du sette det opp manuelt. Det jeg gjorde var å legge inn cd`n. Og slettet Connection Center etterpå. Satt ip til "motta automatisk", og var på nett med en gang. Hvilken feilmelding får du a? Btw ip til routeren er 10.0.0.138, men det visste du kanskje?
s13 Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 (endret) Du må vel programmere om router'en til PPoE. Legge inn brukernavn og passord i den. Edit: Liten leif Endret 18. september 2004 av s13
ikjell Skrevet 18. september 2004 Forfatter Skrevet 18. september 2004 Takker! Alt fungerer igjen nå. Gikk inn i modemet og "bridget" dette, og satte opp PPoE i routeren. Utrolig at Telenor ikke vedlegger en veiledning i dette! Kundeservice snakket om å bare benytte switch-funksjonene i routeren, og/eller sette routeren som et aksesspunkt - mer enn det visste de ikke der. hardware.no-forumet ble redningen nok en gang!
TheBoz Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Har en stund hatt Tiscali ADSL med Speedtouch modem. På dette modemet har jeg også hatt en ST Lab router, og en switch. Nå nylig har jeg endret til Telenor ADSL, også her med et Speedtouch modem. Problemet her er at jeg ikke får routeren til å fungere - tydeligvis så er ikke Telenor like "plug&play" kompatibelt som Tiscali, Nextgentel etc. Må routeren konfigureres på noen måte, for å få det til å kommunisere med modemet? Hvordan? Og må man benytte Telenors "Connection Centre"?? Er det ikke mulig å få det like enkelt som resten av ADSL operatørene, hvor det bare er å koble i ledningen og surfe i vei? Tenkte bare jeg skulle nevne at Telenor nettop har kjøpt opp Tiscali... Vet ikke hva det har å si for tiscali kunder, men...
agvg Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Tenkte bare jeg skulle nevne at Telenor nettop har kjøpt opp Tiscali... Vet ikke hva det har å si for tiscali kunder, men... Tviler på at en så dominerende aktør får lov til og kjøpe seg enda større av tilsynet.
paddington2003 Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article269069.ece tiscali oppkjøpet
agvg Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article269069.ece tiscali oppkjøpet Joda, men det står ingenting om at de får lov av tilsynet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå