Gå til innhold

Hvordan koble på delta vifte?


Domi9q

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt en brukt delta vifte oss en kompis, men er ikke sikker på hvordan jeg skal koble den på.

Det er en sånn kontakt på den som man skal koble på vifte utgangen, men det er bare den blå kabelen som er koblet på. Den røde å svarte er tatt ut liksom.

 

har en sånn adapter sånn man kobler mellom strømmkabelen og hardisken, en slags forlenger. Og ut fra den kommer en tynn svart og rød kabel som jeg har kobla en vifte på fra før.

Så det jeg gjorde var å bytte på de to viftene, men etter noen sekunder så daua pc'en. Har nå kobla tilbake den gamle vifta, så nå starter pc'en igjenn.

Kompisen nevnte at jeg skulle koble dn på 5v, er den spenningen som er på harddisker? og kan det være psu som ikke takla vifta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gul-ledning = 12V

svarte ledninger = jording

rød ledning = 5V

 

på vifta er det sikkert 1rød, 1 blå og 1 svart ledning..?

bare glem den blå (klippe av?) og sett den røde ledningen, på vifta, på gul ledning fra psu om du vil at den skal gå på full speed..

eller koble rød på rød.. da får du ca halv speed..

 

svart skal på svart da.. :thumbup:

 

kan også koble den røde fra vifte, på gul fra psu, og den svarte fra vifta, på rød fra psu.. da vil vifta gå på 7V

Lenke til kommentar

Med mindre vifta skal være lydløs, så kan du gjøre som noxy sa, men har nå hatt Delta`en min tilkobla en sunbeam vifteatyring, og jeg må kjøre den så lavt jeg kan for at jeg ikke skal høre den.

 

bytter den nå ut med en enermax vifte.

Da slipper jeg å pine delta`en på 6-7 volt(iallefall så lavt at delta`en ikke starta noen ganger når jeg starta maskinen)

Lenke til kommentar
det er uansett familien som blir tunghørt, bruker bare headsett jeg :yes:

hahahahahaha, jeg lover deg guttenmin, en delta går lett igjennom et headset! De lager en høyfrekvent pipelyd og uling utenlike, så du blir helt ØR i hode av det. Mine har jeg fjerne fra kabinettet for leeeeeenge siden. Det hjelper litt hvis man kjører dem på 7v men de bråker fortsatt mere enn alle viftene i kabinettet mitt til sammen uansett. Så du får kose deg de første dagene (hvis du orker) :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...