Gå til innhold

Prosjekt Vasskjøling ala Billy The Kid


Anbefalte innlegg

Etter at jeg satt med mitt kjedelige kabinett som bråkte som fy, fant jeg ut at jeg ville prøve meg på vannkjøling og modding. Hovedgrunnen til dette var igunn å få pcen så stille som mulig + at den skulle se litt kul ut.

Budget hadde jeg egentlig, men jeg fant ut etter første bestillingen at dette kom til å bli dyrt. Derfor tar jeg det ettersom pakkene kommer...

 

Første bestilling

 

Et stk. Lian Li Pc 75 +noe stash

 

Andre bestilling

 

1 stk. AC vannblokk, CPU, "cuplex PRO"

1 stk. AC "aquastream" vannpumpe

1 stk. AC radiator, "airplex EVO 240", m/nipler

1 stk. AC radiatorgrill, for "airplex EVO 240"

1 stk. AC LED-kit, for vanntanker, Blå

1 stk. AC vanntank, "aquatube", Titan

2 stk. Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A) 120mm

1 stk. Lian Li frontdeksel, Aluminium

 

Tredje bestilling

 

1 stk. NorthQ Strømforsyning KingKong Extreme

1 stk. Cooler Master Front bezel CD/DVD/RW Sølv

 

Fjerde bestilling

 

1 stk. AC, fittingsett, "P&C"

6 stk. AC, fitting,albue, svivel,"P&C", 1/8"BSP

4 stk. AC, T-Kobling, "P&C", 6mmID - 8mmOD

1 stk. AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid"

2 stk. Papst vifte, 33m³/time, 12 dB(A)

1 stk. Arctic Silver 5 Termisk Pasta

1 stk. Vantec Nexus Fancontroller, 3.5", Sølv

2 stk. AC, fitting,albue,svivel, "P&C", 1/4"BSP

1 stk. Pin-uttager for 4 pins drevkontakt, hun

1 stk. Kontakter og pin-uttager, UV/Blå

1 stk. Sunbeam Kald Katode, 20cm, UV/Blacklight

1 stk. Sunbeam Kald Katode Basic Kit

 

Etter hver pakke var stemmningen stor, men etter den fjerde pakken visste jeg at jeg måtte bestille den femte.. etter hvor mye penger hver pakke har kostet å dømme MÅ den femte bil den siste.

 

Kommer med litt bilder, må bare få ut fingern å laste opp bilda..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering må til.. legger ut noen biler nå, går an å klikke på de slik de blir større 800x600. Har ikke fått gjort altfor mye med kabinettet, men det er et en begynnelse.

Venter fortsatt på noen vesentlige deler som microplex skulle få på lager den 15 men er nå utsatt til den 22 :thumbdown:

 

Hullet som radiatoren skal festes i

thmaskert.jpg

 

Tenkte at dremmel var fint å bruke, men det var ikke så veldig effektivt som

jeg trodde det skulle vere. Hadde dog ikke kutteskive så jeg prøvde å bruke sagen, ikke å anbefale. :nei:

thdremmel.jpg

 

Derfor brukte jeg denne. (Husk alu. blad viss du skal bruke det på alu.)

thstikksag.JPG

 

Etter jeg hadde brukt stikksaga, blei hullet slik. Jeg tok finskjæringa og pussinga etterpå. Dsv. ikke noe bilde av hullet uten grill etter pussing.

thhullet.jpg

 

Hullet med gitteret prøvemontert.

thgrill.jpg

 

 

Da jeg skulle montere radiatoren fikk jeg et lite problem. Gjengene i radiatoren var fulle i lakk. Da jeg ikke har gjengetapp tilgjengelig, tenkte jeg at en skru ville renske opp litt i gjengene.

Det første hullet gjikk bra, men det andre var litt hardere, når jeg tok i litt for hardt med skrujernet, knakk skruen. :blush: Jeg fikk den ut ved å finne en bor som var like stor som skruen og bore gjennom skruen. Heldivis skadet jeg ikke alle gjengene, så jeg skrudde ned en reserve skru å den sitter veldig bra.

thradiator.jpg

 

Litt bilder av radiatoren ferdig montert:

thmontert.jpg

 

Forfra

thforfra.jpg

 

Bakfra. PSU kom også med på dette bildet

thbakfra-psu.JPG

 

Dekselet som holder PSU på plass har plass til 2 80mm vifter..

thramme.JPG

 

Etter jeg hadde montert radiatoren førstegangen fant jeg ut at viftene låg i spenn fordi de fikk kabinettet mellom seg å grillen, dermed måtte jeg ta de ut og utvide hullet litt. Siden jeg tok ut radiatoren utvidet jeg også hullene for å feste grillen.

Grillen var ikke helt rett på kabinettet.(dette er gjort etter bildene er tatt så det kan hende at det skjer skeivt ut på desse bildene, men det er ordnet nå.)

 

Litt bilder av PSU'en. (Ganske stolt av den, den var jo trossalt sinnsvakt dyr, men men, enten går penga i pc eller i pils så det var en god invistering)

 

thpsu2.JPG

 

Måtte ta av gitteret for at jeg skulle klare å legge den ned.

thpsu3.JPG

 

80 mm viftene og PSU'en montert i.

thferdig-montert.JPG

 

Driv å lager en modifisert viftestyring også. Viftestyringen har 4 kanaler, jeg har 6 vifter. Bruker kabelsko og kobler 2 og 2 vifter på en kanal. Radiator viftene på en kanal, 80 mm vifter over PSU på en kanal og de to viftene som er orginale blir enten på en kanal eller på hver sin.

thviftene.JPG

 

Closeup av kabelskoene.

thviftene2.JPG

 

Kobler + kabelen til 2 vifter inn på den ene og - inn på den andre, i andre enden en 3 pins molex kontakt. Dermed to vifter på en kanal.

thviftestyring.JPG

 

Kommer flere oppdateringer etterhvert, vet ikke når, men følg med. Kom gjerne med kommentarer, innspill og forslag. ;)

 

Billy The Kid

 

Edit: Bildene SKAL nå fungere

Endret av Billy_The_Kid
Lenke til kommentar

tja, dyrt blir det vertfall, for å si det på en annen måte så har pakkene kostet ca 2000 kr hver.. men men penger er til for å brukes... :blush: jeg er vel kanskje noen av de som er flinkest til å bruke peng $$

 

Fur: brukte ikke dremmel, prøvde den, men den funka dårlig så jeg brukte en stikksag med et alu blad.. blei litt skarpe kanter, men det er jo bare å bruke et grovt pussepapir eller noe lignende.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Siste bestilling utført:

 

1 stk. AC vannblokk, chipset, "twinplex"

1 stk. AC brakett, for "aquatube at"

1 stk. AC vannblokk, disk, "aquadrive", Titan

1 stk. AC, fitting, rett, "P&C", 1/4"BSP

5 stk. AC, minifitting, rett, "P&C", 1/8"BSP

50 stk. AC, slange, "P&C", 6mmID - 8mmOD (5 meter)

1 stk. Kabelstrømper, Kit, Blå

1 stk. Fester, vibrasjonsisolerende

 

 

regner med den kommer mandag eller tirsdag..

oppdatering kommer i slutten av neste uke... :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...