Gå til innhold

Ny CRT-skjerm. Lurte på en Hyundai.


Fredrik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du skal ha skikkelig flat, må du ha en trinitron skjerm (diamondtrom er det samme bare ikke lisensiert til Sony... kort sagt alt av såkalte "aperture grille" skjermer (det er de med to mikroskopiske horisontale striper som går over skjermen))

 

Disse er 100% skikkelig flate....ikke sånn jalla flat..."dynaflat" eller hva pokker hyundai kaller det....

 

legg penger i en god skjerm, det er tross alt den komponenten du kommer til å ha lengst (hvis du ikke kjøper CRAP da og finner ut at du må kjøpe bedre senere...)

 

hva en skjerm klarer av oppløsning til hvilken Hz er ikke alt når det er å kjøpe skjerm...

 

selv anbefaler jeg f.eks en NEC multisynch FE9911SB 19''...(kanskje litt utfor prisklassen da...)

 

(Og husk at TCO ratingen sier mer om ting som miljøvariabler, utslipp, stråling og slikt enn selve ytelsen.. specs for f.eks. TCO99 her)

Denne hyundaien har ikke aperture grille?

 

Jeg tror jeg går for den, om fargengjengivelsen er ok og slikt. akuratt det med flat plager meg ikke såå veldig.

 

Uansett, kan vel regne med at den er en del hakk bedre enn min nåværende 17" LG drit.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Jeg beklager fryktelig veldig mye, men sånn som det ser ut nå så haster det litt.

 

Vil denne skjermen gjøre meg fornøyd? Dere som har den, har dere lagt merke til problemet med svart skrift på hvit bakgrunn? Det er jo litt kjedelig, om de stripene blir lagt merke til.

 

Så var det fargegjengivelsen noen pratet om? Noen som vil bekrefte\avkrefte den påstanden?

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny skjerm, og jeg vil ikke bruke mer enn cirka 2 000,- siden jeg ikke har all verdens med penger, selv om jeg selvfølgelig kunne tenke meg en LCD. Så, jeg lurte på denne Hyuandai'en fra PSData, noen erfaringer? Evt. noe negativt? ser at den bare er TCO95 sertifisert, er det noe jeg bør se opp for?

 

https://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=105...Action=details#

 

EDIT: vil helst ha en flat crt.

Har den skjermen jeg, men har desverikke ikke testet den siden den var ødelagt da jeg fikk den... :(

Lenke til kommentar
Denne hyundaien har ikke aperture grille

 

nope ikke aperture grille (disse skjermene er helt flate...)

 

Jeg tror jeg går for den, om fargengjengivelsen er ok og slikt. akuratt det med flat plager meg ikke såå veldig.

 

hehe, nei, kanskje ikke før du har brukt en flatskjerm i ca 20 minutter ;) Bare sørg for å aldri bruk en flatskjerm, så blir du sikkert fornøyd med den skjermen ^_^ (what you don't know, can't hurt you hehe )

Lenke til kommentar

Neinei, ikke sånne striper. :)

 

Det står i testen hos sweclockers at man kan se sorte striper diagonalt over skjermen om man har sort tekst på hvit bakgrunn.

 

Skärmen ger oss dock en bra färgåtergivning och en skarp bild, men det finns några anmärkningar som är värda att ta upp. Om du har svart text på vit bakgrund uppträder svaga svarta linjer längs hela skärmen, horisontellt.
Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...