Gå til innhold

Ny CRT-skjerm. Lurte på en Hyundai.


Fredrik

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny skjerm, og jeg vil ikke bruke mer enn cirka 2 000,- siden jeg ikke har all verdens med penger, selv om jeg selvfølgelig kunne tenke meg en LCD. Så, jeg lurte på denne Hyuandai'en fra PSData, noen erfaringer? Evt. noe negativt? ser at den bare er TCO95 sertifisert, er det noe jeg bør se opp for?

 

https://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=105...Action=details#

 

EDIT: vil helst ha en flat crt.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny skjerm, og jeg vil ikke bruke mer enn cirka 2 000,- siden jeg ikke har all verdens med penger, selv om jeg selvfølgelig kunne tenke meg en LCD. Så, jeg lurte på denne Hyuandai'en fra PSData, noen erfaringer? Evt. noe negativt? ser at den bare er TCO95 sertifisert, er det noe jeg bør se opp for?

 

https://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=105...Action=details#

 

EDIT: vil helst ha en flat crt.

Jeg har faktis den skjermen og er veldig fornøyd. Det er en bra 19", men den er svært tung... Men den er perfekt til spilling. Den takler faktisk 1280x1024@100Hz.

 

Men av/på knappen er ikke av beste kvalitet...

 

Men til 1700kr anbefaler jeg den på det sterkeste.

Lenke til kommentar

De Hyundai-skjermene med det svarte og gråe designet har hatt en glassplate foran selve skjermen inni, som gjør at den er "falsk" flat.

Skulle kanskje satt det i -> "" <-.

 

Og ja, jeg har sett på en slik skjerm, har faktisk HATT en slik skjerm, og gjorde også en side som hadde testet den klare over at den var "falskt" flat. Og de redigerte testen.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Det er det den ikke er. Var i alle fall ikke det på min.

 

Et bilde fra en test av en lik modell, men med et annet modellnummer. Men jeg tror det er omtrent samme skjerm, egentlig.

inteplatt.jpg

 

Fortsetter å sitere fra tidligere erfaring, men merk, dette var med Q910, men den ser helt maken ut:

Et tidligere innlegg skrevet av meg angående Q910

Link til en test av Q910 gjort av SweClockers

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

hvis du skal ha skikkelig flat, må du ha en trinitron skjerm (diamondtrom er det samme bare ikke lisensiert til Sony... kort sagt alt av såkalte "aperture grille" skjermer (det er de med to mikroskopiske horisontale striper som går over skjermen))

 

Disse er 100% skikkelig flate....ikke sånn jalla flat..."dynaflat" eller hva pokker hyundai kaller det....

 

legg penger i en god skjerm, det er tross alt den komponenten du kommer til å ha lengst (hvis du ikke kjøper CRAP da og finner ut at du må kjøpe bedre senere...)

 

hva en skjerm klarer av oppløsning til hvilken Hz er ikke alt når det er å kjøpe skjerm...

 

selv anbefaler jeg f.eks en NEC multisynch FE9911SB 19''...(kanskje litt utfor prisklassen da...)

 

(Og husk at TCO ratingen sier mer om ting som miljøvariabler, utslipp, stråling og slikt enn selve ytelsen.. specs for f.eks. TCO99 her)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...