Jump to content
Sign in to follow this  
Fredrik

Ny CRT-skjerm. Lurte på en Hyundai.

Recommended Posts

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny skjerm, og jeg vil ikke bruke mer enn cirka 2 000,- siden jeg ikke har all verdens med penger, selv om jeg selvfølgelig kunne tenke meg en LCD. Så, jeg lurte på denne Hyuandai'en fra PSData, noen erfaringer? Evt. noe negativt? ser at den bare er TCO95 sertifisert, er det noe jeg bør se opp for?

https://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=105...Action=details#

EDIT: vil helst ha en flat crt.

Edited by fredrikrb

Hvis du er ute etter en billig og bra CRT skjerm, så bør du se etter en brukt. Det er helt utrolig hva du kan finne av gamle proffskjermer som i sin tid har kostet 10-12k, og som nå går for under 2000 kroner. ;)

Joa, kan jo sjekke ut jmdata.as eller noe.

Men ville gjerne hatt tilbakemeldinger om den skjermen. Om noen vet om TCO95 er litt dårlig og slikt.

Edited by fredrikrb

Den Huyndai skjermen er forøvrig kjempe bra. Har en selv og må si meg svært fornøyd. Det står forøvrig TCO 03 på sida til PSdata

Edited by C4STOR

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny skjerm, og jeg vil ikke bruke mer enn cirka 2 000,- siden jeg ikke har all verdens med penger, selv om jeg selvfølgelig kunne tenke meg en LCD. Så, jeg lurte på denne Hyuandai'en fra PSData, noen erfaringer? Evt. noe negativt? ser at den bare er TCO95 sertifisert, er det noe jeg bør se opp for?

https://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=105...Action=details#

EDIT: vil helst ha en flat crt.

Jeg har faktis den skjermen og er veldig fornøyd. Det er en bra 19", men den er svært tung... Men den er perfekt til spilling. Den takler faktisk 1280x1024@100Hz.

Men av/på knappen er ikke av beste kvalitet...

Men til 1700kr anbefaler jeg den på det sterkeste.

Personlig er jeg ikke noe glad i noen av Hyundai sine falske flat-CRT-skjermer.

Ser ut som den du tenker på er en av de.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Personlig er jeg ikke noe glad i noen av Hyundai sine falske flat-CRT-skjermer.

Ser ut som den du tenker på er en av de.

Mvh kjello2

Den er ikke "falsk" flat den er 100% flat CRT skjerm så ikke kom med dumme påstander uten at du har sitt skjermen.

De Hyundai-skjermene med det svarte og gråe designet har hatt en glassplate foran selve skjermen inni, som gjør at den er "falsk" flat.

Skulle kanskje satt det i -> "" <-.

Og ja, jeg har sett på en slik skjerm, har faktisk HATT en slik skjerm, og gjorde også en side som hadde testet den klare over at den var "falskt" flat. Og de redigerte testen.

Kan jo hende han mente at bilderøret ikke er flatt, men bare glasset? Hva vet jeg. :shrug:

Hadde jeg rett tro? :p

Kanskje jeg skal velge Hansol allikevel? :S

Edited by fredrikrb

Det er det den ikke er. Var i alle fall ikke det på min.

Et bilde fra en test av en lik modell, men med et annet modellnummer. Men jeg tror det er omtrent samme skjerm, egentlig.

inteplatt.jpg

Fortsetter å sitere fra tidligere erfaring, men merk, dette var med Q910, men den ser helt maken ut:

Et tidligere innlegg skrevet av meg angående Q910

Link til en test av Q910 gjort av SweClockers

hvis du skal ha skikkelig flat, må du ha en trinitron skjerm (diamondtrom er det samme bare ikke lisensiert til Sony... kort sagt alt av såkalte "aperture grille" skjermer (det er de med to mikroskopiske horisontale striper som går over skjermen))

Disse er 100% skikkelig flate....ikke sånn jalla flat..."dynaflat" eller hva pokker hyundai kaller det....

legg penger i en god skjerm, det er tross alt den komponenten du kommer til å ha lengst (hvis du ikke kjøper CRAP da og finner ut at du må kjøpe bedre senere...)

hva en skjerm klarer av oppløsning til hvilken Hz er ikke alt når det er å kjøpe skjerm...

selv anbefaler jeg f.eks en NEC multisynch FE9911SB 19''...(kanskje litt utfor prisklassen da...)

(Og husk at TCO ratingen sier mer om ting som miljøvariabler, utslipp, stråling og slikt enn selve ytelsen.. specs for f.eks. TCO99 her)

Edited by MrLee