Gå til innhold

"Dødt" Sapphire Radeon 9800 Pro


Titanic

Anbefalte innlegg

Jeg mottok et Sapphire Radeon 9800 Pro fra MPX i går, gjorde det jeg alltid har gjort før jeg setter i nye skjermkort, uninstallerer alle program som har med det gamle skjermkortet å gjøre og uninstallerte driverne. Jeg satte i kortet og koblet til den ekstra strømkabelen og skrudde på PCen. Alt så ut til å gå bra da jeg skrudde den på igjen, viftene gikk og greier. Så tok jeg en titt på skjermen, den var helt svart, akkurat som om at den stod på uten at PCen var på, og sånn forble det. Jeg prøvde det gamle skjermkortet igjen og det funka fett.

 

I dag har jeg prøvd igjen, men fortsatt uten resultat. Er det noe jeg har gjort feil, eller er kortet defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.abit.com.tw/page/no/download/do...T_TYPE=Socket+A

 

Fixes the compatibility issue where the ATI Radeon 9700 Pro fails to boot up with a certain power supply unit - TC-350P. With this power supply, the 9700 Pro will fail to boot up, requiring a reset button push to show the boot screen.

 

Kanskje det samme gjelder for Radeon 9800 Pro. Jeg skal prøve det, selv om jeg mener å huske at jeg oppdaterte biosen da jeg satte i ny CPU forrige sommer (XP 2600+ 2133mhz).

 

Vigilante, jeg har ikke prøvd den andre utgangen, hva er den godt for? Koble PCen til TV? Jeg har ikke TV :hmm:

Endret av selters
Lenke til kommentar

Hei.

 

Samme skjedde med meg. Gleda meg som en apekatt til å spille doom3, men sort skjerm når jeg puttet inn 9800pro kortet. Jeg antok det var et ødelagt kort og sendte det tilbake. Det fungerte visst hos mpx og jeg fikk 120kr i sjekke-gebyr + et kort som ikke funker hos meg tilbake.

 

Fatter ikke hva som er galt med systemet mitt. Gode gamle radeoon 9000 funker fint...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...