Jump to content
Sign in to follow this  
toreide

Telenortilbud: SparkLAN WLAN router 699,-

Recommended Posts

Skal bestille ADSL. I den sammenheng tilbyr Telenor SparkLAN 11Mbs WLAN router og trådløst USB adapter til kr.599,- .

Er dette noe jeg har bruk for, og er det verdt prisen?

Skal kun bruke ADSL på min PC, samt bærbar til kona. Dersom jeg kan legge opp en kontakt i stuen i tillegg til hjemmekontoret, har jeg ikke bruk for trådløst nett. Spørsmålet er om innstallasjonspakken fra Telenor inneholder deler til å legge opp tilkobling i 2 rom.

Fordelen med trådløs er jo selvfølgelig fleksibiliteten, og mindre ledninger!

Hva skal jeg velge?

Er enig i at 11 Mbps er ganske tregt etter dagens standard, men er dette kun for å surfe på Internet, så er det normalt raskt nok. Men for 400 kroner mer, så får du utstyr som gir deg effektivt fire ganger så rask trådløs forbindelse. Du er også avhengig av at du oppnår gode signalforhold mellom routeren og den trådløse enheten, noe som i stor grad er styrt av bygningsmessige forhold som tak og vegger, og materialene disse er bygd i.

Spørsmålet er om innstallasjonspakken fra Telenor inneholder deler til å legge opp tilkobling i 2 rom.

Nei, hv is du kun kjøper modemet må du kjøpe en 200,- switch i tilegg for og få koblet til to maskiner.