Gå til innhold

dataen henger med Studio 8


Anbefalte innlegg

Har fått et stort problem...

Første gang jeg er borti det å redigere filmer på data.

Bruker : Pinnacle Studio 8!

 

problemet kommer da jeg er litt ut i redigeringen. Programmet fungerer bra og dele filmen pent opp og jeg driver å legger til film deler/tekst/lyd. Men når jeg kommer litt ut i filmen så plutselig henger hele pc seg.. også programmet. Får ikke trykket på noen ting.

Etterhvert må jeg skru av pc. og starte den på nytt. Men noen ganger er det ikke blitt lagret. Derfor må jeg trykke på lagre knappen hele tiden.

Nå er jeg kommet ca 20 min ut i min ferdig redigerte film og da stopper pc hele tiden.

Pc min skal være bra nok til å drive med dette i følge de jeg har snakket med.

Noen som har tips?

Andre programmer jeg heller burde redigere med ? tips til å få pc til å takle dette?

 

Har en 2,66 ghz 512ddr G-Force 4 mx

 

burde ikke dette holde da ?

 

På forrhånd takk for alle svar som kan hjelpe.

Skulle noen lure på noe så er det bare å spørre!

 

mvh

Kremnils/Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om disken din har NTFS eller FAT32 filsystem. Er det FAT32, kan du ikke lage filer større enn 4 gigabyte, som tilsvarer ca. 20 minutter film i DV-AVI-komprimering. Nesten alle jeg har vært borti som får problemer omkring 18-20 minutter uti filmen, har hatt FAT32-disker. Og er det det som er problemet, er selvsagt løsningen å konvertere disken til NTFS.

 

For å se hvilket filsystemet det er, er det bare å høyreklikke på disken i Windows utforsker eller Min datamaskin, og velge egenskaper.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar

Beatnick: Har merket dette selv ja.

 

Men kansje du kunne teste med et annet redigerings program. Se om du får samme feilen. Får du samme feilen da er det ikke noe å tenke på.

 

Men siden du har såpass ny pc syntes jeg det skulle være rart hvis du har Fat32. NTFS er jo det som så å si er standard nå i dag. Hvis du har Windows 2000 eller XP mener jeg du skulla hatt NTFS. (men har du kjøpt den på elkjøp e.l så bør du ikke regne med det. de har 0 peil uansett.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...