Gå til innhold

rengjøring av hardware


Anbefalte innlegg

Gjennom det året jeg har brukt maskinen min nå så har det jo etterhvert samlet seg en del støv inne i kabinettet og på komponentene. Jeg har fjernet det meste, men ser at på kjøleribbene på CPU'en ligger det en del støv. Jeg har ikke selv utført montering / demontering av CPU selv så jeg har ikke overstadig lyst til å nappe av vifte med tilbehør. Er det noen lur ide å bruke en sånn sprayboks med ren luft, eller bør jeg lære meg å fjerne cpu med vifte for å få rengjørt kjøleribbene skikkelig. Kan noen kort forklare hvordan jeg fjerner prossesorviften med tilbehør? CPU er en P4, og et Asus p4p800 hovedkort.

 

Bør jeg ta ut hovedkortet først eller går det greit å gjøre det med kortet montert i kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Luft på boks er genialt for å løsne støv mellom kjøleribber, men ha en støvsuger i nærheten slik at du får fjernet støvet før det legger seg igjen.

 

NB! ved bruk av støvsuger så sett på et plastikk munstykke, for det kan ødelegge maskinen din hvis du kommer borti noen komponenter med metall røret. For å være sikker bør du skru av maskinen først.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...