Gå til innhold

Digital Doc 5 vs heimelagd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei scada :smile:

 

Jeg tror at digital doc 5 er bedre.

da den har tempratur sensorer mm.

 

Mens hjemmelagd viftestyringer er stil....

 

Det som hadde vært kult var å lage en viftestyring selv med lcd display og et lite gui.... *drømme*

Lenke til kommentar

Digi doc 5 er ikke viftestyring. Det man kan ikke regulere viftene. man kan ha dem enten av eller på. Jeg kjøpte brytere med lys på som skiftet mellom 12v og 5v med en motstand på. Man kan selvfølgelig også ha en bryter som skifter mellom DC12v og DC5v.

 

Ett helt annet tema:

Kjør likestømsvifta di(DC) på vekselstrøm(AC).

 

Jeg gjorde det en gang kjørte den først på AC12v/50hz som jeg stilte oppover. Jeg kom til AC24v nekta den å starte, det luktet svidd diode og vifta sa takk for seg. Den rista kraftig. Så kraftig at hele viftehode falt av.....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 16:08, simiden skrev:

Digi doc 5 er ikke viftestyring. Det man kan ikke regulere viftene. man kan ha dem enten av eller på. Jeg kjøpte brytere med lys på som skiftet mellom 12v og 5v med en motstand på. Man kan selvfølgelig også ha en bryter som skifter mellom DC12v og DC5v.


Ett helt annet tema:

Kjør likestømsvifta di(DC) på vekselstrøm(AC).


Jeg gjorde det en gang kjørte den først på AC12v/50hz som jeg stilte oppover. Jeg kom til AC24v nekta den å starte, det luktet svidd diode og vifta sa takk for seg. Den rista kraftig. Så kraftig at hele viftehode falt av.....



Simon Riis Iden spiste ris :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...