Gå til innhold

Vifta går og går....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du finner noen innstilling for dette i noe operativsystem, og hvis den går konstant, tror du ikke da at det er en grunn til at den ikke slår seg av nå og da? Kanskje den bør gå hele tiden? Da er du passe tjukk i huet om du slår den av... kanskje du glemmer å slå den på igjen eller lar den stå av for lenge (ett halvt minutt kan være for lenge), og vips, så har du en ubrukelig pc :smile:

 

Nei, la den stå på hele tida du... det er mest sannsynelig en veldig god grunn til det.

Lenke til kommentar

Afseth:

Vifta skal ikke gå hele tiden, dette har jeg fått bekreftet fra support hos IPC. Dessuten pumper den ut haugevis med kald luft når prosessoren ikke er for varm, og noe av vitsen med en vifte er jo å lede varme ut av PC-en. Selv når maskinen står i standby går vifta.....

 

Mohammed:

Det er en IPC MagicNote U. Kjøpt i Danmark. Les mer på http://www.archtec.co.uk

Lenke til kommentar

Dette er høyst sannsynlig en en Uniwill N340S8 (også solgt som Targa Xtender 400/Visionary, Gericom Webboy, etc...), og jeg tror dessverre det stemmer at vifta skal gå hele tiden (denne modellen har ikke noen aktiv viftekontroll)...

 

For utgaven uten Tv-ut finnes det en software-løsning (laget av en tysker), som forsøker å kontrollere viftehastigheten utfra systemtemperaturen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 19:36, kingkong skrev:

Dette er høyst sannsynlig en en Uniwill N340S8 (også solgt som Targa Xtender 400/Visionary, Gericom Webboy, etc...), og jeg tror dessverre det stemmer at vifta skal gå hele tiden (denne modellen har ikke noen aktiv viftekontroll)...


 

Så denne maskinen er en "jalla-maskin" som produsers i Taiwan for ivrige selskaper som ønsker å sette på egen logo?

 

På esken står det bare "Notebook" å et klistremerke fra Targa. Brukermanualen inneholder ikke noe navn heller.

 

Viften på desse PC'ene er helt syk! Prøv å komprimere DVD i DVDX til MPEG så får du 70c + iløpet av kort tid....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 22:40, Viva skrev:

Quote:


Den 2002-05-09 19:36, kingkong skrev:

Dette er høyst sannsynlig en en Uniwill N340S8 (også solgt som Targa Xtender 400/Visionary, Gericom Webboy, etc...), og jeg tror dessverre det stemmer at vifta skal gå hele tiden (denne modellen har ikke noen aktiv viftekontroll)...


 

Så denne maskinen er en "jalla-maskin" som produsers i Taiwan for ivrige selskaper som ønsker å sette på egen logo?

 

På esken står det bare "Notebook" å et klistremerke fra Targa. Brukermanualen inneholder ikke noe navn heller.

 

Viften på desse PC'ene er helt syk! Prøv å komprimere DVD i DVDX til MPEG så får du 70c + iløpet av kort tid....

 

De absolutt fleste bærbare PC'er lages i Taiwan, og etter hva jeg kjenner til er det bare Toshiba som produserer sine egne maskiner - hvilket vil si at Dell, Compaq, HP, etc. er jalla-maskiner etter din definisjon :wink:.

 

En prosessortemperatur på 70 grader høres veldig høy ut, i min maskin var den aldri over 56 med standard kjøling så det er mulig det er noe feil med kjølingen. Du kan prøve å skru opp dekslet og demontere kjøleren selv hvis du er litt fingerferdig. Det kan lønne seg og fjerne "pad'en" som sitter under kjøleribba og heller bruke Artic Silver eller noe lignenede (ikke bruk harde verktøy til å skrape den av)...

Lenke til kommentar

Quote:


En prosessortemperatur på 70 grader høres veldig høy ut, i min maskin var den aldri over 56 med standard kjøling så det er mulig det er noe feil med kjølingen. Du kan prøve å skru opp dekslet og demontere kjøleren selv hvis du er litt fingerferdig. Det kan lønne seg og fjerne "pad'en" som sitter under kjøleribba og heller bruke Artic Silver eller noe lignenede (ikke bruk harde verktøy til å skrape den av)...


 

Renser "dekslet" som sitter på vifta minst 1 gang i uka pga støv som kommer inn der... makan til plassering :grin:

 

Den passerte 70c når SETI kjørte, og ved bruk av DVD-X,

 

Hvor finner jeg Artic Silver?

 

Skal prike bort dette..

Lenke til kommentar

Er AmericanMegatrend (AmiBios) på denne, fra 1100 til 1400 er jo bare 300MHz forskjell.

 

Så i boken som fulgte med nå, der står det:

Processor: Intel Celeron / PIII processor.

Socket type: FCPGA/ FCPGA 2 package

L1 Cache 32Kb

L2 Cache 128Kb

Bus 66/100/133MHz front side bus, PCI/AGP

 

Den som er nå er 1100MHz/100Mhz , tipper det går greit med 1400MHz/133MHz da :grin:

Lenke til kommentar

Vifta på min Best 8900 bråkte veldig.

Jeg kjøpte meg en vifteregulator av den typen som brukes i PSU. Denne monterte jeg på CPU vifta, slik at føleren lå an mot kjøleribba.

Nå bråker det langt mindre, og CPU får den kjølingen den trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...