Jump to content
Sign in to follow this  
XzIz0

2 150w høytalere men ingen lyd

Recommended Posts

hei

Har nettop anskaffet meg 2 150w høytalere til pcen men får bare en svak svak lyd når jeg plugger den ene av de i..har ikke prøvd begge samtidig.lurer på om jeg må ha en forsterker eller noe for å i det hele tatt får lyd?

ja har ingen forsterker..må vel ha det..har null peilz på lyd da :p har ikke egen strøm på høytalerne..eneste som er er ledning fra lydkortet til høytaleren

Ja, du må ha en forsterker. Enten det eller kjøpe deg noen pchøyttalere med innebygd sådan. Hifiklubben har noen ganske billige og gode av merke Cambridge, den billigste koster 1495,- Se her.

Et annet og billigere alternativ er å se hva du kan spore opp brukt. Evt. gå på loppemarked. Der finner du ofte noe gammelt stereoskrot du kan bruke.

Men enkleste løsning er vel å investere en drøy tusenlapp i et sett OK pchøyttalere.

PS: Det at høyttalerne dine "er på" 150 W betyr i praksis ingen ting. Dette er bare et tall som sier hvor mye effekt de TÅLER. Og det er i de aller aller fleste tilfeller helt irrelevant og som regel galt angitt.

Invester i skikkelig anlegg. Skjønner om du ikke har råd til en investering, men om du har, så er det helt klart å anbefalt.

HØy og god lyd er et must for meg :p

Yep, må ha forsterker. De høyalerene trekker så mye strøm at den det signalet PCen sender vil være super-svakt i forhold. Du har sikkert lyd, men veeeeeeeldig lavt :p

-Stigma

Du trenger ikke bruke så mye penger heller, jeg kjøpte et billig sett fra Creative, 250 kr. Tror det er det aller kjipeste 2.1-systemet (to små høyttalere og en sub), og det gir kjempemessig lyd. (Har optisk linje til et annet, større hjemmekinoanlegg som jeg kan bruke i stedet, men som musikkanlegg når jeg sitter ved pc'n er de helt greie.)

vet ikke...fashan bare kom med de på døra.har fått høre at de er bil høytalere :p

Sitter du med løse elementer, eller er de montert i kabinett? Hvis du ikke har kabinett, så bør du skaffe dette hvis du skal ha noe håp om å høre bass og i det hele tatt få noe glede av dem. Uten kabinett får du akustisk kortslutning (kort sagt: lyden fra baksiden av elementet "slukker" lyden på forsiden), og da hjelper det heller ikke så mye med forsterker.

få tak i noen gamle dritt greier til 150,- å koble ledninger fra headsett utgangen på disse å inn til de nye høytalerene dine. En midlertidig løysning hvis lyd er et must for deg med det funker som regel.