Gå til innhold

Spill pc til ca. 5000kr.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hadde han kompissen din litt mer peng så gå for athlon 64 bit systemer!! som han over her sier at soket a er på vei ut så er jeg ikke helt enig!

 

men det er ingen tvil om at man får mer ut av 2600 eller 2500+ med 9800 power color en et 64 bit system med 9800...

 

skal du ha et 64 bit system så bør man kjøpe noe som det viser kvalitet av! og billig ting ekke det beste!!

Absolutt, det er en fordel å bruke mer enn 5000kr når han skal kjøpe seg helt ny PC, så han ikke får en CPU som er på vei ut.

F.eks. for 6000kr får han helt sikkert et athlon64 system med R9800PRO :)

(er ikke sikker på hvor god plass det blir til dvd-brenner og slikt i det budsjettet, da men, kanskje ikke så viktig når den skal brukes hovedsaklig til spilling).

Lenke til kommentar
Ja, socket A er på vei ut, men det er fortsatt ingen direkte "dårlig" CPU.

Uansett så tror jeg den holder til han evt. får spart opp litt penger og satsa på skikkelig utstyr :)

Som jeg nevnte over, så tror jeg han får mer ytelse i spill med 2600+ med R9800 enn med a64 3000+ med 9600.

det er helt sikket at han vil ja... men Xp2600 er MYE dårligere enn AMD64 3000+ i CPU mark og slike ting. spill er jo ikke alt! syns DVD-brenner og stor plass og å ha en rask PC er viktigere enn å ha Luxus innstillinger i Spill. er ikke så mye forskjell på Normal og High Quality i spill da.

men men, folk syns forskjellig og er kresene på forskjellige steder... ;)

så han får finne det ut selv, om trenger han denne Luxusen i spill istedfor en god pc, med bare vanlig skjermkort. eller vanlig Pc med Cd-brenner og liten plass men godt Skjermkort...

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

så hvis du spør meg så gå for detta:

 

2500+ @ 2,4 funker fint det men kjøp en vifte som kjøler en 3000+

R9800 pro eller 9600 xt trenger ikke luxus innstillinger! ekke mye forskjel på norman og high qality!! som det har blitt sagt

Et vanlig kabinett

120 til 160 gb disk

MSI K8T NEO-FSR Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA/ATA, GbLAN, ATX, LYD

med 5.1 suround!

512 mb ram

en vanlig brenner!

 

detta blir sånn ca 5000-6000 kr

Endret av Omy
Lenke til kommentar
så hvis du spør meg så gå for detta:

 

2500+ @ 2,4 funker fint det men kjøp en vifte som kjøler en 3000+

R9800 pro

Et vanlig kabinett

120 til 160 gb disk

MSI K8T NEO-FSR Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA/ATA, GbLAN, ATX, LYD

512 mb ram

en vanlig brenner!

 

detta blir sånn ca 5000-6000 kr

Funker litt dårlig med socket 754 hovedkort til socket A cpu, vel? :p

Lenke til kommentar

men så burde se på hvilken pris han ønsker alt sammne for så ekke det noen bra løsing! mne hadde han skuller betalt mer så hadde jeg prøvd og kjøpe det der ja!!

 

kan ikke si at jeg så noe om grafikk kort der da!! og det er jo litt for det men hvis du går for det så kommer det oppi 7000 kr for da!! :(

Endret av Omy
Lenke til kommentar
Takk for hjelpen! :)

har du bestemt deg? ville hatt oppsettet med AMD64, mest fremtids rettet raskest og mest bra "utstyr", han kan jo uansett spare opp til et 9800 pro senere hvis han absoutt ikke blir fornøyd med et 9600, tror han skulle være greit fornøyd med et 9600 da, hvis han da ikke sitter og "nerder" Doom 3 i 8timer daglig. :p

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen! :)

har du bestemt deg? ville hatt oppsettet med AMD64, mest fremtids rettet raskest og mest bra "utstyr", han kan jo uansett spare opp til et 9800 pro senere hvis han absoutt ikke blir fornøyd med et 9600, tror han skulle være greit fornøyd med et 9600 da, hvis han da ikke sitter og "nerder" Doom 3 i 8timer daglig. :p

hehe.. Han vil visst bare ha noe som funker greit, så han kan late som om han klarer å nerde seg sammen med oss andre på LAN! :p Skal se om han ikke heller vil spare opp til A64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...