Gå til innhold

Lge 42" Plasma Monitor


Goodall

Anbefalte innlegg

hmmm dette begynner å høres trist ut :cry:

 

tror kansje jeg venter å se etter plasma tv til sommern, etter at jeg har fått feriepenger, da blir det et socket 939 system og et heftig skjermkort.

 

hvis ikke plasma teknologien og prisene har blitt gode da, så skal jeg i hvertfall skaffe meg en 19" LCD skjerm i det minste, da bør vel selv 19" LCD skjermen være bra i spill eller :hmm:71_71.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... En ting til jeg lurer på er hvordan plasmaskjermer reagerer på å stå nært høyttalere.

Det har ingen betydning. CRT er basert på magnetisk avbøyning av elektronstrålen, og er derfor følsom. Plasma har ingen elektronstråle og blir ikke påvirket.

Dette er jo fantastisk nytt! Jeg slipper å ta opp lån på en million for ny leilighet før jeg kan anskaffe storskjerm! :D Vedig bra...de beste plasmaskjermene er enda såpass dyre at ord som "katastrofe" må tas i bruk dersom de går istykker...

Lenke til kommentar
"Status-stuff i 3D shooters blir fort permanent"? Dette høres jo helt utrolig kjipt ut! Halve poenget med å kjøpe en svær plasma for min del er jo å koble den på PC'n! Hvor gammel er den Panasonic modellen du snakker om? Er det skjedd noen forbedringer på dette med innbrenning i det siste?

Ja, spiller du (veldig) mye Far Cry vil det synes når du fyrer opp en dvd etterpå. Det er ikke snakk om konstant den fargen, men man får et slags bleket område, hvor du ser hva som har stått der før. Jo mer du har "brent inn" jo bedre vil det synes. "Hvitt" brenner jo også mer enn "svart", osv osv.

 

Et par timer vet jeg går bra, men et par timer hver dag... tja... hvem vet? Man får vel også noe refresh på loading av brett osv, men om det er nok.... vil tro du er trygg ved normal bruk, faktisk tror jeg heller du brenner inn startknappen og taskbaren..... ;)

 

Eneste måten å finne ut nøyaktig hvor lenge er jo å brenne inn, som du skjønner har jeg ikke testet det ut så altfor nøye. Men dette skal stå i manualen, sjekk med LG hvis mulig.

 

Har to Panasonic'er på jobben, de er fra i fjor, men tror neppe denne billigsaken er stort nyere. Det finnes teknikker i skjermen (ihvertfall i Panasonic'ene) som motvirker dette bl.a. ved å flytte bildet rundt, men vær allikevel griseforsiktig!!!! For alt jeg vet kan 6 timer dagen gå bra, men det er kjiipt hvis du finner at det ikke gikk bra allikevel.....

 

Ikke meninga å få folk altfor paranoide med plasma, men som sagt, vi har brent en på jobben, og det ekke kuult...... :cry: fort gjort!

Blir det plasma går jeg entern for Pansonic eller Pioneer. Gidder ikke å kjøpe billig drit som LG bare for å få en stor skjerm. Eventuelle ekspeditører må grilles på sterk varme mht. innbrenningsspørsmålet... Innbrenning på en 50 000 kroners TV er som sagt katastrofe, så spilling må vel begrenses til spesielle anledninger... :dontgetit: ...ellers har jeg en kompis som bruker en plasma som monitor. Kan spørre han...men han vil vel nekte på at det er innbrenning på den selvom det var det. Alt han har skal liksom være så bra...(han er Mac eier...)

Lenke til kommentar

Er nok best å vente til de stooore LCDene blir billigere ja.

Plasmaen er ubrukelig som PC-skjerm av flere grunner, men den viktigste er som tidl. nevnt her innbrenning, altså at et statisk bilde brennes fast og alltid vil vises på skjermen....

 

edit: og du PapstSkalle... Den quotingen er en av de dummeste jeg har sett på en stund... Har du sett "add reply"-knappen?

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...