Gå til innhold

GeForce 6800 produsent?


spiro

Anbefalte innlegg

Ok, her er spørsmålet jeg sitter med før handling av nytt skjermkort; Hvilken produsent bør man velge? Valget har falt på GeForce 6800 i en eller annen form, men hvilken produsent er best, og hva er forskjellen på de aktuelle?

 

Bør kanskje nevnes at kortet skal sitte på et S754 MSI K8N NEO platinum hovedkort.

 

(Hadde også vært helt knall hvis kortet er på lista til komplett da jeg helst handler der i dette tilfellet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ASUS 6800Gt til 3150 på komplett, og ASUS 6800 non ultra til 2650. Eventuelt har du MSI 6800 128DDR til 2900. Jeg kan skrive under på at det er godt kjøp ;)

Er det ikke du som har har vært en smule heldig med ditt kort i forhold til 3D mark tester? Syns å huske å ha lest gjennom en tråd i forrige uke om kortet ditt.

 

Forøvrig kan jeg spesifisere at jeg helst ser et kort med 256MB. Hva er da forskjellen på GT og Ultra? (Pipelines?)

 

Jeg har aldri overklokket noe i hele mitt liv, og regner ikke med å gjøre det med det første heller. Lysten på et kort jeg kan ta ut av esken og få bra utbytte av uten å sette meg inn i overklokkingsverdenen.

Lenke til kommentar
Du har ASUS 6800Gt til 3150 på komplett, og ASUS 6800 non ultra til 2650. Eventuelt har du MSI 6800 128DDR til 2900. Jeg kan skrive under på at det er godt kjøp ;)

Er det ikke du som har har vært en smule heldig med ditt kort i forhold til 3D mark tester? Syns å huske å ha lest gjennom en tråd i forrige uke om kortet ditt.

 

Forøvrig kan jeg spesifisere at jeg helst ser et kort med 256MB. Hva er da forskjellen på GT og Ultra? (Pipelines?)

 

Jeg har aldri overklokket noe i hele mitt liv, og regner ikke med å gjøre det med det første heller. Lysten på et kort jeg kan ta ut av esken og få bra utbytte av uten å sette meg inn i overklokkingsverdenen.

Vel, mitt kort har jeg nok vært heldig med i forhold til enkelte andre, men jeg mener uansett det er et godt kort om det er uklokket eller ei!

Fikk 9038 helt uklokket med P4 3.2. Ser du sammenligninger på nettet, så får de andre, ca 8300 ca... Så egentlig lurer jeg på hva det kan være med mitt :p

Uansett, 6800 er et knallgodt kjøp uansett produsent, så velg selv. Men jeg anbefaler MSI grunnet MYE bedre kjøler enn andre produsenter som kjører med referansekjøling :)

Lenke til kommentar
jeg anbefaler MSI grunnet MYE bedre kjøler enn andre produsenter som kjører med referansekjøling :)

Hvilket leder oss til spørsmål om bråk på denne? Kan jeg huske rett når jeg erindrer et innlegg eller en artikkel om fryktelig støy fra denne kjøleløsningen til MSI?

 

Skal ha et LianLi kabinett med papst vifter og sette på en funnel til 80mm og papst på CPU også. Viftestyring skal inn i front. Da er det jo kjedelig med et grafikk-kort som ødelegger mener jeg...

Lenke til kommentar
jeg anbefaler MSI grunnet MYE bedre kjøler enn andre produsenter som kjører med referansekjøling :)

Hvilket leder oss til spørsmål om bråk på denne? Kan jeg huske rett når jeg erindrer et innlegg eller en artikkel om fryktelig støy fra denne kjøleløsningen til MSI?

 

Skal ha et LianLi kabinett med papst vifter og sette på en funnel til 80mm og papst på CPU også. Viftestyring skal inn i front. Da er det jo kjedelig med et grafikk-kort som ødelegger mener jeg...

Det kortet bråker lite, hvilket jeg har sagt før.

Men bråker mye om du justerer til full hastighet.

Holder seg på rett over 40 grader på minste hastighet, syns ikke det er galt jeg. Referanseviftene bråker jo værre enn værst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...