Gå til innhold

Test av G556E :)


Tored

Anbefalte innlegg

Etter en uke med denne er det på tide å skrive min versjon av G556E. :w00t:

 

Spesifikkasjoner og Pris:

 

-1,7 GHz Intel Pentium M Prosessor 2Mb cache "dothan"

-1024Mb DDR RAM 333MHz (2x 512)

-80Gb Harddisk 5400rpm

-DVD+RW

-128Mb ATI Radeon 9700 Grafikkort

-WLAN

-15" LCD(1400x1050) TFT

-Alu. kabinett

 

-Pris inkludert Moms og frakt: 15 000,- Kjøpt på it24.no

 

elitegroup_g556.gif

 

PS: Bildet er av den forrige modellen av G556, dermed er lokket forskjellig! Syns personlig at det nye lokket er finere

 

I Bruk: Ren nytelse. Den er rask, svært stillegående og stabil. Jeg kan ha oppe flere program som bruker mye minne om gangen, som foreksempel Photoshop, Illustrator, Premier, og ett spill uten problemer. Den kjører lett gjennom programmene, og trenger sjeldent mye betenkningstid under arbeid i de mest kravfulle programmene.

 

Den kjører også lett gjennom Far Cry på medium kvalitet på grafikken. Har ikke prøvd høyere kvalitet enda, men alt tyder på at grafikkortet også tåler mer enn dette.

 

Synes at det er dumt å måtte skaffe meg nyere drivere enn de som følgte med pakken for å få grafikkortet til å bli 9700 isteden for 9600. Skulle vært en selvfølge.

 

Skjermen er god og behagelig å se på, blir liksom ikke sliten av å se på den, noe som er tilfellet for flere andre laptops.

 

Den blir heller ikke noe særlig varm, og det går fint ann å ha den i fanget å skrive eller surfe på internett.

 

Batterilevetiden er litt liten syns jeg. Etter egne målinger var den på 180 minutt, altså 3 timer. Men det går egentlig greit for mitt forbruk, ettersom jeg bruker den mest med stømadapteren.

 

Litt plagsomt med knirkelydene. Viss jeg trykker litt ned rett ved siden av touchpaden kommer det en knirkelyd som legger en demper på kvalitetsfølelsen, men utseendemessig er den fin.

 

Når det kommer til støy har maskinen 4 støynivåer:

-støynivå 1: helt rolig, vifta går ikke

-støynivå 2: hører ikke vifta før du legge ørene inntil maskinen

-støynivå 3: hører vifta godt

-støynivå 4: plagsomt mye støy.

Den ligger somregel på støynivå 2.. men går over til støynivå 3 og 4 når den skal gjøre krevende ting. Den er på støynivå 1 under skriving i word, ihvertfall ofte.

 

Utstyr kjøpt seperat fra pcn:

-Mus (Logitech MX1000)

-iPod 20Gb (kjøpte denne i desember i fjor)

-Func musematte (kjøpte denne i fjor)

-USB lys og vifte (Gratis fra Statoil)

+++

 

Hvordan er dette?

-Musa er fantastisk. Den har en presisjonsevne jeg ikke kunne drømme om før jeg testet den. Den er behagelig i hånda og perfekt når jeg driver på i photoshop. Den eneste ulempen med den er at den er trådløs, og at basestasjonen er laderen, altså at det er endel å ha med seg til skolen. Men det går forøverig fint ettersom jeg har en ryggsekk med fine ekstra lommer

-iPoden er utrolig grei å ha som ekstern harddisk og mp3 spiller. Den er liten og lekker, sammtidig som den er brukervennlig og har et fantastisk stilig design.. jeg "digger" den

-Funk musematten er grei og ha ettersom den har to sider; En grov og en clean. Den glir ikke på bordet og øker presisjonen ytterligere.

-USB lyset og virften er utrolig unødvendige, men to greie småting å ha. Vil forøverig aldri komme til å bruke viften noe serlig, men lyset er en grei sak.

 

Bra og dårlig med maskinen:

 

Bra: :thumbup:

-Stillegående

-Ytelse

-Grafikk

-DVD brenner

-Behagelig skjerm (1400x1050 oppløsningen passer perfekt)

-God pris

-Den perfekte multimedia/spille pc'n!

 

Midt i midten

-Designet er nydelig, men knirkelyder trekker kanskje litt ned kvalitetsfølelsen, selv om jeg ikke kan si at jeg ikke sitter igjen med kvalitetsfølelse

 

 

Dårlig: :thumbdown:

-Batterilevetiden

-Litt løst tastatur (kan enkelt fikses med sportsteip)

-Dårlig touchpad

-Knirker litt

-Måtte skru skruene bedre fast da jeg fikk den

 

Vil jeg anbefale produktet? JA

Vurderingskriterier:

-Batterilevetid 6/10 :hmm:

-3D ytelse 10/10 :w00t:

-Ytelse generellt 10/10 :w00t:

-Kvalitetsfølelse 7/10 :)

-Programpakke 4/10 :thumbdown:

-Stillegående 7/10 :)

-Pris/egenskaper 9/10 :thumbup:

-Til Sammen: 7/10 :)

 

 

Bilder og lignende vil bli satt inn ved senere annledning. Si ifra viss jeg har glemt noe.

 

 

Edit: Updates!

Endret av Tored
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...