Gå til innhold

optisk kabel mellom pc od anlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En optisk kabel består av et fiber på tykkelse med et hår. Uansett hvor mye denne koster, vil den være AKKURAT like god som den billigste med mindre du har brudd på kabelen. Men hvis du har muligheten for RCA-tilkoblig (coax spdif) kan du bruke elektriske kabler istedet siden de er billigere. Også med disse spiller kvaliteten på kabelen ingen rolle så lenge signalet når fram (unngå for lange kabelstrekk).

 

Det er horribelt at f.eks Hificenter-kjeden lurer på kunder "digitalkabler" til borti 5000kr når resultatet ville blitt akkurat det samme med en 50kroners- elkjøpkalbel.

Lenke til kommentar
For pc-til-anlegg vil jeg sterkt anbefale optisk tilkobling hvis du har mulighet for å bruke TOSLink. Du kan få jordingsproblemer med elektrisk tilkobling.

Noe som jeg tror har skjedd med min NAD T743, den bare låser seg fast etter X antall minutter.

PC´en og receiveren kunne visstnok ikke stå i samme strøm støpsel, for problemet har uteblitt.

Lenke til kommentar

Kan vel si at hovedforskjellen på dyre og billige kabler er at at dyrere kabler ikke brekker så lett. De billiggreiene en får kjøpt på klas er ikke de som tåler mest for å si det slik. Har en litt dyrere optisk fra cd-spiller til anlegg, den er mye stivere, og en merker hvor mye en kan bøye den uten at en knekker den. Det er ikke like lett med en slik clahs-kabel. Kunne ikke høre forskjell i lyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...