Gå til innhold

Noen som har GeForce FX5600 128MB eller Ati 9600se


PGY

Anbefalte innlegg

Og er fornøyd med det...Jeg har et 16MB Ati rage 128 ultra :no:

Og ønsker å oppgradere litt...i slike topicer får jeg som regel grei beskjed at dette er møkkakort :thumbdown: og betal heller en tusing mer og få et kort...som om 2 år blir definert som skitt ... Og jeg spiller litt, men med det kortet jeg har pr idag, så er det hakk-hakk-hakk...Vil bare høre om det er noen som har et slikt vanlig kort som de 2 her, og faktisk spiller med det, og er fornøyd med det :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med et GeForce fx5600 her, er veldig fornøyd med det. Veit det ikke er av de som kjører alt på topp innstillinger, men funker helt greit i spill som f.eks: FarCry og Doom 3.

 

Har ikke hatt noen "problemer" som jeg kan huske med å ha ikke fått kjørt spill bra.

 

-OEH

Lenke til kommentar

Som du vet, begge kortene er dårlige(av erfaring). Men hvor mye skal du bruke på skjermkort? 9600SE og FX5900 koster rundt 6-700,- mens du får et FX5700 som er hakket bedre for ca 800,-.

 

Her har de et for 818,-

 

Hvis du kan strekke deg til 1000 spenn, så kan du få dette som er ganske mye bedre enn de andre kortene som er nevnt.

 

Har ikke testet 9600SE og FX5600 oppmot hverandre, men lurer på om det ikke er en test på tomshardware.com av disse kortene. FX5600 kortet sliter faktisk med need for speed hot pursuit 2 på oppløsninger over 1024*768, og det er ganske så dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har ett geforce fx 5600, å er egentlig fornøyd med det:))), Det kjører ikke de nyeste spillene, men det er fordi det har ikke en så god cpu, men det betyr ikke at det er dårlig, kanskje litt gammelt, å var billigere, å var ikke så villig til å betale så mye for de bedre kortene.

 

Det er i så måte mye bedre enn det ati 16 mb rage korte du sitter å nå:)

Lenke til kommentar
Som du vet, begge kortene er dårlige(av erfaring). Men hvor mye skal du bruke på skjermkort? 9600SE og FX5900 koster rundt 6-700,- mens du får et FX5700 som er hakket bedre for ca 800,-.

 

Det 5700 kortet er nok ikke særlig mye bedre enn 5600 kortet som han vurderer (695,-) Det er ett LE kort som har 5ns minne som gjør det ganske tregt.

 

Av de to du nevner er det ingen tvil om at 5600 kortet er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...