Gå til innhold

Prosjekt "CBM" (Cold Black Mist) Update 26/09


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde tenkt og få til en liten update i dag, men ser ut som dette går dunken. Vært på jobb i natt, og sovet en stund, skal på jobb igjen nå. Men skal prøve og få til en update i morgen eller tirsdag. I aller heldigste utfall, I KVELD:)

 

Men over til saken; skal jeg legge legge et lag eller 2 klarlakk utenpå den svarte lakken? Noen som har andre forslag til fordeler boks? Koblingsboksen er i minste laget ser det ut til.

 

Stay Tuned,

 

_Mayhem_

Lenke til kommentar

Venter på bestilling fra Microplex nå, med følgende varer:

1 stk. ATA133 IDE-kabel, 45cm, blå

1 stk. Floppykabel, 45cm, blå

1 stk. Kabelstrømper, Kit, Blå

1 stk. S-ATA kabel, 50cm, blå El-Wire

2 stk. Sunbeam Grill, 80mm, Biohazard, Chrome

 

Det kommer vel også et VFD-display fra Vendur.no iløpet av uken.

Fordeler-boksen skal gjøres ferdig i kveld, oppdatering med bilder da.

 

Stay Tuned,

 

_Mayhem_

Lenke til kommentar

Update!!

 

Kommer en liten update her, prøver og gjøre unna det jeg kan, mens jeg venter på komponenter fra Microplex.no og Vendur.no

Er ikke mye, men i det minste litt.

 

thumb008.JPG

 

Her ser dere en liten monteringstest av molex-kontaktene i koblingsboksen. Klar til og "crimpe" fast pluggene på kablene nå.

 

 

thumb010.JPG

 

Her har jeg crimpet på noen kabler, skulle hatt crimptang istede for nebbtang, men nebbtang funker fett det og:)

 

thumb011.JPG

 

En molex ferdig her, kun 7 igjen:P

 

 

thumb012.JPG

 

Limt fast en side på boksen her, 8 molex-kontakter fordelt på 2 sider skal inn i boksen.

 

Liten update bare, men i det minste litt og vise til:)

 

Stay Tuned,

 

_Mayhem_

Lenke til kommentar
hvor har du fått tak i den boksen fra? og hva koster den?

Boksen hadde jeg liggende og slenge fra et tidligere prosjekt, men se på http://www.elko.no/wsp/elko_nor/webon.cgi?...&name=Produkter

 

Prisen er jeg også noe usikker på, i og med at det er lenge siden jeg fikk tak i den.

Men de fleste firma som selger EL-artikkler har slike utvendige påvegg koblingsbokser.

Lenke til kommentar
OFFTOPIC:

Skulle gjerne hatt noen sponsorer til diverse deler og sånn, men hva krever de da egentlig?

 

ONTOPIC:

Det her blir bra til slutt må jeg si! Ser sinnsykt tøft ut allerede, og det kommer garantert til å være et helt vellykka prosjekt :)

OFF-TOPIC:

Vel, sender man en mail der man spør om det i hele tatt er mulighet for at de kan sponse noe sånt, så får man jo fort svar om de kan eller ikke. Jeg begrunnet det med at jeg er student som lever på stipend, og det er ikke mye og skryte av.. skulle gjerne hatt mer cash og rutta med, for og si det sånn.

 

ON-TOPIC:

Takker:) Får håpe jeg blir fornøyd selv også, litt prike-arbeid igjen ennda. Sleeving av psu, tilpassing av VFD, MM..

Lenke til kommentar
OFF-TOPIC:

Vel, sender man en mail der man spør om det i hele tatt er mulighet for at de kan sponse noe sånt, så får man jo fort svar om de kan eller ikke. Jeg begrunnet det med at jeg er student som lever på stipend, og det er ikke mye og skryte av.. skulle gjerne hatt mer cash og rutta med, for og si det sånn.

Ok, takker :) Da skal jeg sende en mail til et par steder med en gang. Har ikke akkurat mye å rutte med selv, så det hadde vært kjekt med sponsor :p

 

Småpirket er alltid til slutt og i tillegg så er det ofte en helvete å få gjort det helt ferdig :p Hvertfall sånn jeg har opplevd det på andre ting enn PC :)

Lenke til kommentar
OFF-TOPIC:

Vel, sender man en mail der man spør om det i hele tatt er mulighet for at de kan sponse noe sånt, så får man jo fort svar om de kan eller ikke. Jeg begrunnet det med at jeg er student som lever på stipend, og det er ikke mye og skryte av.. skulle gjerne hatt mer cash og rutta med, for og si det sånn.

Ok, takker :) Da skal jeg sende en mail til et par steder med en gang. Har ikke akkurat mye å rutte med selv, så det hadde vært kjekt med sponsor :p

 

Småpirket er alltid til slutt og i tillegg så er det ofte en helvete å få gjort det helt ferdig :p Hvertfall sånn jeg har opplevd det på andre ting enn PC :)

Liker jo og pirke litt da, så dette går vel greit..:p Eneste jeg kunne hatt litt mer av, er tolmodighet..:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...