Elessar_ Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Hei Jeg var så dum at jeg la inn xp uten å legge inn s-ata drivere. Etter at jeg bare fikk 127gig fant jeg ut at jeg skulle bruke pqmagic for å lage partisjoner/legge til resten av gigs'ene. Pqmagic virket ikke og skadet disken, hva skal jeg gjøre? Kunne tenkt meg å bare fått tom disk igjen, uten partisjoner eller noe. På forhånd takk for hjelpen.
enl Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Problemet er nok ikke at du ikke la inn S-ATA-driverne..antar at du har Intel-chipset, og da er det ikke nødvendig, om man ikke benytter RAID. Problemet er at Windows ikke støtter disker større enn 137GB uten endringer. Dette kan løses ved å installere SP1 eller aktivere EnableBigLBA i registeret.
Gjest Slettet-10579 Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 (endret) Les tråden som står som sticky under lagringsmedier. Du må legge til en snutt i registeret for å få opp manglende harddiskplass. Det har ingenting med S-ATA drivere å gjøre. Endret 13. september 2004 av Slettet-10579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå