Gå til innhold

raid0. den ene hdd svikter ibland. blåskjerm etc..


stoff3r

Anbefalte innlegg

hei. jeg har nettopp satt opp raid0 med to 160gb seagate barracuda. hovedkort er a7n8x-e deluxe og har en chieftech 360w strømforsyning.

 

den ene harddisken svikter plutselig, og pcen fryser og(i beste fall) fortsetter, men ofte resulterer det i blåskjerm og reboot. noen ganger får jeg en beskjed om at raid0 oppsettet mitt er mangelfult i oppstart. og jeg må reboote evt tukle med noe ledninger(overtroisk).

 

kan noen si hva jeg skal gjøre?! jeg tror jeg har for dårlig strømforsyning, som er litt merkelig da den er ganske ny. men også at harddisken kan være ødelagt. isåfall må jeg vite det fort . så ikke noen filer går tapt.

 

håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har ikkje raid, men har samme psu og oppledve før at pc'en fryser, løsningen blei å tukle litt med molex-kontaktene fordi nokon satt litt løst som resulterte i dårlig kontakt og harddisk-shutdown. Kanskje ein ide og ikkje ha for mange splittere på samme kabel som du bruker til HD?

 

Mvh

 

Espen

 

Edit: leif

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

hei. takk for svar. ja jeg tenkte på akkurat det der. med å ikke ha for mye på samme kontaktene. nå har jeg kun 3 ting på molex. altså en på hver harddisk og en til skjermkort. det er ikke lite strøm som er feilen, men kanskje feilaktig eller dårlig kobling. (pleier å sjekke om de sitter godt)

nå begynner windows å mase om bad sectors og at jeg må kjøre disccheck eller noe. *hyyyyl* blir så jeg roer ned pc bruken til jeg er helt sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...